اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950928202416361

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران خبرداد

تعامل بادانشگاه‌ ها دردستورکارپژوهشگاه فضایی ایران

کد: 13950928202416361

https://goo.gl/JqQpnd

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: این پژوهشگاه درصدد توسعه همکاری‌های خود با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در عرصه فضایی است.

تعامل بادانشگاه‌ ها دردستورکارپژوهشگاه فضایی ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با اظهار مطلب فوق، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران درصدد توسعه ارتباطات خود با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی به منظور انجام همکاری‌های مشترک در اجرای پروژه‌های فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  است.

 وی اظهارکرد: پژوهشگاه فضایی ایران که زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، در جهت اجرای اهداف خود مبنی بر پاسخگویی  به نیازهای کشور در حوزه فضایی، رابط میان وزارت ارتباطات و  دانشگاه‌های کشور در این حوزه است. 

 حدادپور تصریح کرد:‌بنا بر دیدگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی ایران نقطه ثقل ارتباطات این وزارت با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در حوزه فعالیت‌های فضایی است و می تواند نقش محوری برای ایجاد همسویی این مراکز داشته باشد تا به جای پراکنده کاری و تعریف جزیره‌ای پروژه‌ها، پروژه محوری تعریف شود که همه متخصصان دانشگاه حول آن برای تبادل اطلاعات و تجارب جمع و همسو شوند و به گفتمان و هدف‌گذاری مشترکی برسند.

وی افزود: البته پژوهشگاه فضایی ایران قبلا نیز همکاری‌های تحقیقاتی با برخی از مراکر دانشگاهی و تحقیقاتی داشته، اما در جهت توسعه این همکاری‌ها، گفت‌وگوهایی با برخی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آغاز شده و امیدواریم به نتایج خوبی برای اجرای پروژه‌های مشترک برسیم.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در تشریح فعالیت‌های این پژوهشگاه در حوزه فناوری‌های فضایی گفت:‌ این پژوهشگاه افزون بر طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی مانند ناهید1، ناهید 2 و پارس 1 و پروژه‌های دیگری در خصوص ناوبری و موقعیت یابی در حوزه فضا، به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم یرای توسعه سامانه‌های فضایی نیز پرداخته است.

وی  افزود: یکی از زیرساخت‌های حیاتی مورد نظر، مرکز یکپارچه‌سازی و آزمون این پژوهشگاه است که فاز یک آن با هدف پشتیبانی از توسعه محصولات فضایی پیش‌بینی شده تا افق 1404، با حمایت سازمان فضایی ایران راه‌اندازی شده است.

حدادپور ادامه داد:‌: مرکز یکپارچه‌سازی و آزمون سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران با  9 آزمایشگاه و یک کارگاه ساخت، آماده ارائه خدمات برای انجام آزمون‌های لازم در این حوزه به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و صنایع کشور از جمله صنایع هوافضایی، دریایی، هوایی، خودروسازی و مخابراتی است.

پژوهشگاه فضایی ایران در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سالن 8 و 9  شرکت کرده و برخی از پروژه‌ها و فعالیت‌های خود را به نمایش  گذاشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشگاه فضایی ایران با مجوز شورای گسترش آموزش عالی درسال 1390 تشکیل شد و بنا بر اساسنامه و اسناد بالا دستی در حوزه فضا، دارای ماموریت هایی چون طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های مخابراتی و سنجشی، موقعیت یابی، ناوبری و زیست فضا است و پژوهشکده های آن، در تهران و سه مرکز استان شیراز، تبریز و اصفهان در این زمینه ها فعالیت می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]