اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951103224986361

عضو شورای عالی فضایی تاکید کرد

همکاری‌های بین‌المللی لازمه رشد حوزه فضایی کشور

کد: 13951103224986361

https://goo.gl/xa5HU2

، تهران , (اخبار رسمی): عضو شورای عالی فضایی گفت: مراکز فضایی و پژوهشی کشور باید در مجامع بین‌المللی حضور داشته و روابط خود را با دیگر کشورها برای همکاری‌های مشترک جهانی، توسعه دهند.

همکاری‌های بین‌المللی لازمه رشد حوزه فضایی کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی،‌ سید حسن شفتی عضو شورای عالی فضایی با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران با رییس پژوهشگاه فضایی ایران و برخی از مدیران ارشد این پژوهشگاه گفت و گو کرد و در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی آن قرار گرفت.

وی اظهار داشت: اکنون، مراکز فضایی باید در فعالیت‌های خود، نگاه بین‌المللی داشته باشند.

عضو شورای عالی فضایی افزود: مراکز فضایی و پژوهشی کشور باید در مجامع بین‌المللی حضور داشته و  روابط خود را با دیگر کشورها در جهت همکاری‌های مشترک جهانی توسعه دهند تا زمینه‌های رشد بیشتر حوزه فضا در کشور فراهم شود.

 وی افزود: بدین منظور لازم است تمهیدات قانونی مناسب فراهم شود و افرادی که با فضای بین‌المللی آشنا هستند، به نحو مناسبی زمینه این همکاری‌ها را فراهم  کنند.

شفتی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: مسئولان و مردم باید به نحو مناسبی در جریان فعالیت‌های فضایی قرار گیرند و لازم است اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه برای آگاهی و جلب حمایت‌ها در حوزه فضا صورت گیرد.

وی یکی از حوزه‌های مهم فناوری فضایی را ناوبری فضایی خواند که لازم است مورد توجه قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌ها به آن پرداخته شود.

در این دیدار، حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گزارشی از عملکرد این پژوهشگاه در برنامه پنجم توسعه ارائه   و گفت:‌ پژوهشگاه فضایی ایران پروژه‌های متعددی را در حوزه فناوری‌های فضایی از جمله در سامانه‌های مخابرات فضایی، سامانه‌های سنجش از دور، توسعه فناوری، ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های نوظهور با موفقیت به اجرا درآورده است.

وی یادآور شد از جمله فعالیتهای پژوهشگاه فضایی ایران در سامانه‌های مخابرات فضایی و  سنجش از دور شامل طراحی و ساخت ماهواره ناهید ۱، طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی SRI ، انجام طراحی مفهومی اولیه و مدلهای بلوک انتقال مداری، طراحی اولیه رادار دهانه مصنوعی هواپایه بوده است.

حدادپور به فعالیت‌های دیگر این پژوهشگاه در بخش توسعه فناوری چون ساخت و تست لینک مخابراتی باندku ، ساخت پین پولر و چرخ عکس العملی با مشخصات فضایی و ساخت سازه ساندویچی لانه زنبوری اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخت فاز اول مرکز یکپارچه‌سازی و آزمون توسعه سامانه‌های فضایی و طراحی و پیاده‌سازی نرمافزار شبیه‌ساز محیط ماهواره  را از جمله فعالیت‌های زیرساختی این پژوهشگاه برشمرد.

در ادامه، حدادپور اظهار داشت: پژوهشگاه فضایی ایران در بخش توسعه فناوریهای نوظهور نیز فعالیت‌های خوبی را به اجرا درآورده که از جمله آنها طراحی و انجام بخشی از ساخت سامانه بالن مخابراتی و پیاده‌سازی اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی  است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین به برنامه های آتی پژوهشگاه طی برنامه ششم توسعه در خصوص توسعه ماهواره‌های مخابراتی ، ماهواره‌های سنجشی و سکوهای استراتسفری پژوهشگاه تا افق ۱۴۰۴ اشاره کرد.

در پایان این دیدار، عضو شورای عالی فضایی از مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی توسعه سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشگاه فضایی ایران با مجوز شورای گسترش آموزش عالی درسال 1390 تشکیل شد و بنا بر اساسنامه و اسناد بالا دستی در حوزه فضا، دارای ماموریت هایی چون طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های مخابراتی و سنجشی، موقعیت یابی، ناوبری و زیست فضا است و پژوهشکده های آن، در تهران و سه مرکز استان شیراز، تبریز و اصفهان در این زمینه ها فعالیت می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]