اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155230042

رئیس هیات عامل ایدرو اعلام کرد:

شرط اصلی با رنو؛استفاده از توان داخلی و صادرات

کد: 13950718155230042

https://goo.gl/Jbx7cz

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت تفاهم نامه اخیر با شرکت رنو، تلاشی برای تولید خودروهای با کیفیت است که خواست اکثریت جامعه برای داشتن خودرویی با کیفیت و ارزان قیمت را تامین کند.

شرط اصلی با رنو؛استفاده از توان داخلی و صادرات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، معظمی د با اشاره به  مطالعات صورت گرفته در مورد خواست مردم و همچنین ظرفیت بازار کشور گفت: بر اساس این مطالعات، مردم خواهان تولید خودروهایی مناسب و با کیفیت و با قیمت منطقی و متناسب با قدرت خریدشان هستند.

وی با تاکید به اینکه امروزه خودرو، دیگر  یک وسیله لوکس محسوب نمی شود،افزود: خودرو جزو وسایل لاینفک مردم شده و ما بعنوان متولیان صنعتی جامعه باید تلاش کنیم خودرویی را تولید کنیم که رضایت مردم را به لحاظ کیفیت و قیمت تامین کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آنچه در انعقاد قرارداد برای ما مهم بوده، برندهای مطرح جهانی و نه کشور خاصی است، گفت: در جهان 10 الی 15 برند معروف در حوزه خودروسازی وجود دارد که ما با توجه به شروطی که اعلام کردیم، با شرکت رنو فرانسه به توافق رسیدیم.
رئیس هیات عامل ایدرو در مورد عدم حضور خودروسازان ایرانی در قرارداد ایدرو و رنو تصریح کرد: خودروسازان ایرانی هیچ ممنوعیتی یا محدودیتی در عقد قرارداد خودرویی با طرف های خارجی ندارند و اخیرا ایران خودرو و سایپا با شرکت های خارجی مانند سیتروئن و پژو قرارداد امضا کردند و سازمان گسترش بر اساس ماده 2 و 7 از اساسنامه خود، وظائفی را به عنوان سازمان توسعه ای دنبال می کند که از جمله آن ارتقای حوزه صنعت خودرو است.
معظمی افزود: سازمان گسترش قصد ورود به صنعت خودروسازی را ندارد و تنها هدفش ارتقا سطح توانمندی های خودروسازان داخلی به منظور بهره برداری بهتر و بیشتر مردم از خودروهای با کیفیت تر و ارزان تر است.
وی توضیح داد: ماموریت و وظیفه سازمان گسترش از طریق ایجاد واحدهای صنعتی و توسعه دادن آنها و سپس واگذاری آنها به بخش خصوصی دنبال می شود و در مورد قرارداد با رنو، همین روند طی خواهد شد.  رئیس ایدرو تصریح کرد: سال قبل 600 میلیارد تومان و امسال هزارو200 میلیارد تومان از سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به بخش خصوصی واگذار شده است که این امر در چارچوب حمایت از بخش خصوصی انجام گرفته است.
معظمی با اشاره به توان و ظرفیت خوب قطعه سازی در ایران گفت: در این بخش بیش از 500 هزار نفر شاغل هستند و مهندسان جوان و تحصیلکرده و با تجربه ای وجود دارند که قرارداد با رنو در بخش قطعه سازی و پیوند دادن آن با شبکه جهانی قطعه سازی رنو، فرصت های تازه ای ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه متن این توافق نامه بگونه ای تنظیم شده که منافع کشور در آن لحاظ شده است گفت سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد خودروسازی، عبارت از استفاده حداکثر از توان داخلی و صدور محصول به خارج است که این امر در قرارداد رنو رعایت شده است.
معظمی در پاسخ به سوالی در مورد عدم تعهد احتمالی رنو به تعهدات خود گفت: در قرارداد بندی راجع به عدم عمل به تعهدات وجود دارد که شامل تعیین خسارت و جریمه است و در این قرارداد از تجارب گذشته استفاده شده که مجددا با مسائل گذشته روبرو نشویم.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به ایراد یک منتقد در مورد معرفی شرکت بن رو به عنوان آورده سازمان در قرارداد با رنو گفت: این شرکت بعد از ارزش گذاری و به قیمت کارشناسی به عنوان آورده سازمان از سایپا آن هم در قبال مطالبات سنگین ایدرو از سایپا گرفته شده است. و در مقابل رنو، آورده خود را به صورت پول و سرمایه خواهد آورد که در مرحله اول حدود 350 میلیون تا 400 میلیون دلار است و در مرحله دوم از 700 میلیون دلار تا 800 میلیون دلار خواهد بود.
رییس هیات عامل ایدرو  در توضیح مفاد توافق نامه اظهار داشت: این توافق نامه راجع به یک سرمایه گذاری مشترک جوینت ونچر 40 به 60 درصد است و در مرحله اول 150 هزار دستگاه و در مرحله دوم 300 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد. و محصولات آن نیو سیمبل و نیو داستر که تا الان اساسا وارد بازار نشده اند. از طرفی 40 درصد از تولیدات، ساخت داخل خواهد بود که تا 60 الی 80 درصد ارتقا خواهد یافت. رنو بر اساس این تفاهم نامه متعهد شده است 30 درصد تولید سالیانه را به بازارهای هدف صادر کند. بر اساس این توافق نامه رنو قرار است مرکز تحقیق و توسعه منطقه ای را در ایران ایجاد کند و تولید موتور، گیربکس و شاسی و همچنین متصل شدن به شبکه خدمات پس از فروش از بندهای دیگر قرارداد است.
 معظمی با تاکید بر اینکه این تفاهم نامه، ارتقای توان و ظرفیت صنعت قطعه سازی ایران را در پی خواهد داشت، گفت: ارتقای خودروسازی در ایران، در گرو ارتقای صنعت قطعه سازی است. وی در مورد قیمت محصولات تولیدی گفت: این خودروها زیبنده مردم ما خواهد بود و قیمت آن متناسب با قدرت خرید مردم خواهد بود و رضایت آنها را تامین می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید