اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155625405

مدیرعامل بانک سپه تشریح کرد

مزایای کاهش نرخ سود بانکی

کد: 13950718155625405

https://goo.gl/R7qa3G

، تهران , (اخبار رسمی): وجود یک نرخ مناسب می تواند مقدمات سرمایه گذاری را فراهم کرده و تعدیل نرخ سود همه فعالان اقتصادی منتفع خواهند شد.

چغازردی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی مدیرعامل این بانک با بیان اینکه بر اساس نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنین طبق سیاست های دولت برای مقابله با رکود به نظر می رسد نرخ سود بانکی و تعدیل آن متناسب با شرایط و اقتضائات اقتصادی کشور جزو مسائل مهمی است که می تواند این دو حوزه را به یکدیگر پیوند دهد.

مدیرعامل بانک سپه اظهارداشت: از طرفی وجود یک نرخ مناسب و معقول با شرایط اقتصادی تمهیدات و مقدمات لازم را برای انجام سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی و اشتغالزا به ویژه با نگاه به موسسات تولیدی و صنایع کوچک و متوسط فراهم می کند که از محل ایجاد اشتغال و افزایش تولید شرایط لازم برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

چقازردی تصریح کرد: از طرفی شرایط رکود را در سال های گذشته داشتیم و امسال دولت تدبیر و امید برنامه خروج از رکود را در دستور کار قرار داده و توجه به این نرخ و کاهش آن متناسب با شرایط اقتصادی جزو الزامات بود.

وی ادامه داد: بنابراین از دو دیدگاه موضوع کاهش نرخ سود مورد توجه است و با این جهت گیری، در کاهش نرخ همه ذینفعان اقتصادی از نظام بانکی، گیرنده تسهیلات و نهایتا باعث اشتغال زایی و ارزش آفرینی می شود و برای سپرده گذار هم در میان مدت منافعی به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اثرات کاهش نرخ سود بر چرخه اقتصاد و تولید گفت: تمام این زنجیره فعالان اقتصادی از کنار کاهش نرخ سود و تعدیل آن برخوردار خواهند شد و این مسئله به ثبات اقتصادی و ایجاد اشتغال و در نهایت نتایج آن منتج به استحکام اقتصادی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی می شود.

چقازردی اعلام کرد: نظام بانکی در این مقوله مسئولیت مهمی دارد و انتظار این است که بانک ها همگام با اقتضائات و انتظاراتی که مسئولان ارشد کشور از نظام بانکی دارند بتواند زمینه لازم را برای کاهش این نرخ و ایجاد شرایط لازم برای رونق فراهم کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک سپه

در آغاز سال 1304 شمسی که هنوز آرامش در سراسر کشور و فعالیت‌های عمومی در شئون مختلف اجتماعی محسوس نشده بود و تأثیر شگرف عوامل اقتصادی و بازرگانی در حیات سیاسی مملکت نمودی نداشت. نخستین بانک ایرانی در 14 اردیبهشت ماه سال 1304 با سرمایه 3,883,950 ریال در محلی محدود – چند باب مغازه – تأسیس شد و در 24 اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه