اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950719155955500

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران آثار لغو معاملات دلاری را تحلیل کرد

چراغ سبز آمریکا به شرکت ها برای ورود به ایران

کد: 13950719155955500

https://goo.gl/uEfl1k

، تهران , (اخبار رسمی): دستورالعمل وزارت خزانه داری آمریکا علامت مثبتی به شرکت های خارجی برای حضور در ایران است.

چراغ سبر خزانه داری آمریکا به شرکت های بین المللی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، دستور العمل وزارت خزانه داری آمریکا برای برداشتن تحریم های معاملات دلاری با ایران در دو روز گذشته با استقبال زیاد فعالان اقتصادی و کارشناسان رو به رو شده است؛ در این بین بهادر احرامیان عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل فولاد یزد با مثبت دانستن این اتفاق گفت: این دستورالعمل قطعا یک سیگنال و نشانه مثبت رو به جلو محسوب می شود که می تواند به موسسات بین المللی برای کار و فعالیت تجاری و اقتصادی به ایران پیام روشن دهد و به گونه ای مجوز فعالیت آن ها با ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: در ماه های گذشته شاهد گسترش مذاکرات بین شرکت های بین المللی بسیاری با طرف های ایرانی بودیم ولی در عمل این مذاکرات شاهد بودیم که به نقطه نهایی نمی رسید که یکی از چالش های اصلی آن ترس از بازگشت تحریم های آمریکا و جریمه هایی بود که پیش از این دولت آمریکا برای تجارت و فعالیت اقتصادی در ایران در نظر گرفته بود ولی حالا با این دستورالعمل جدید عملا یک چراغ سبزی به این موسسات بین المللی داده می شود که نگران تعاملات و همکاری های تجاری خود با ایران نباشند و از این جهت این دستورالعمل بسیار مهم است و اثرات بسیاری خواهد داشت.

البته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در عین حال معتقد است نباید صدور این دستورالعمل را هم به معنی حل شدن تمام مشکلات و چراغ سبزی کامل دانست و تنها باید آن را حرکت به سوی دورنمایی روشن تلقی کرد.

احرامیان افزود: یک سال و نیم پیش که توافق هسته ای به امضا رسید بسیاری از کارشناسان از جمله من با قطعیت می گفتند که برداشته شدن تحریم ها نیاز به زمان دارد و کاری است که گام به گام صورت خواهد گرفت و در این بین با این دستورالعمل هم قدم مهمی رو به جلو برداشته شده است. تجربه تحریم کشورهای دیگر هم این موضوع را به خوبی روشن می کند که ما نباید انتظار حل همه چالش ها در یک شب را داشته باشیم، البته در این بین من معتقدم که روند برداشته شدن تحریم ها در ایران سرعت بیشتری از تجربه کشورهای دیگر همچون عراق را داشته است.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا این دستورالعمل می تواند باعث جذب سرمایه گذاران خارجی شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع همچنان پالس ها و نشانه های قوی تری لازم است ولی این دستورالعمل برای سرمایه گذاری های خرد، تامین مالی های کوتاه مدت و حضور موسسات بین المللی برای خدمات رسانی راهگشا باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]