اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157625500

برای صنایع تبدیلی مطرح شد

3 شرط لازم برای تولید محصولات ارگانیک

کد: 13950724157625500

https://goo.gl/ZB1ILM

، تهران , (اخبار رسمی): افزایش قدرت خرید، وضعیت عمومی مصرف کنندگان و فرهنگ مصرفی مردم 3 الزامی است که باید برای ترغیب صنایع تبدیلی به تولید محصولات ارگانیک فراهم شود.

3شرط لازم برای تولیدمحصولات ارگانیک درصنایع تبدیلی

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، واردات مواد اولیه ارگانیک می تواند به تولید محصولات ارگانیک در صنایع تبدیلی ایران منجر شود؟ حسن فروزان فرد، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در این باره گفت: استفاده از محصولات غذایی ارگانیک در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به سرعت رو به افزایش است و نمی توان از لزوم افزایش استفاده از این محصولات در ایران غافل بود.

فروزان فرد در این باره که  صنایع تبدیلی ایران تمایل به استفاده از مواد اولیه ارگانیک و تولید محصول ارگانیک دارند گفت: صنایع تبدیلی با توجه به وضعیت عمومی مصرف کنندگان، فرهنگ مصرفی مردم و توان خرید آنان  محصولات را تولید می کنند و در تولید محصولات  ارگانیک هم این ملاحظات وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی اخیر به ویژه رکود و کاهش قدرت خرید  و وضعیت درآمد قابل تصرف مصرف کنندگان در جامعه، زمینه عرضه گسترده محصولات ارگانیک وجود ندارد. قدرت خرید مردم ایران با مردم کشورهایی که مصرف فرآورده های ارگانیک در آن به سرعت رو به رشد است، تفاوت دارد. چندین سال است که مراکز توزیع مخصوص برای فرآورده های ارگانیک در کشورهای دیگر ایجاد شده است و با توجه به بالا بودن قدرت خرید، زمینه مصرف کالای با کیفیت بالاتر که بدون تردید گران تر است، در این کشورها وجود دارد.

فروزان فرد با اشاره به اینکه سبد مصرفی خانوار در ایران به اندازه کافی کامل و غنی نیست گفت: در گام اول نیازمند این هستیم که مصرف کالاهای حاصل از فرآوری محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند و با فرهنگ سازی مناسب و بهبود قدرت خرید مردم زمینه را برای عرضه کالای ارگانیک فراهم کنیم. حرکت هایی برای افزایش مصرف کالای ارگانیک در ایران انجام شده است اما تغییر اساسی در فرهنگ مصرفی مردم مسئله ای نیست که در کوتاه مدت قابل انجام باشد و باید در این باره علاوه بر آماده سازی زیرساخت های اقتصادی، فرهنگ سازی کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: تشکل هایی مثل انجمن ارگانیک می توانند نقش موثری در این زمینه ایفا کند تا خانواده ها با درآمد پایین هم مصرف کالای با کیفیت بالاتر را به کالاهای تصنعی و شیمیایی ترجیح دهند. در وهله اول باید خانواده ها ترغیب به استفاده از محصولات طبیعی و سپس به مصرف محصولات ارگانیک ترغیب کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]