اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157745763

در بوشهر محقق شد

برداشت 50درصدی محصول استخرهای پرورش میگو

کد: 13950724157745763

https://goo.gl/CegD7A

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از زمان برداشت میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر50 درصد محصول استخرهای پرورش میگو استان بوشهر برداشت شده است.

برداشت 50درصدی محصول استخرهای پرورش میگو بوشهر

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، عباسعلی زنده‌بودی پرورش میگو و ماهی از مهم‌ترین ظرفیت‌های سواحل استان بوشهر دانست و اظهار داشت: طرح پرورش میگو در سواحل استان بوشهر اجرایی شده بگونه‌ای که اکنون 60 درصد میگوی پرورشی کشور از این استان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 22 هزار هکتار زمین ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو مناسب است افزود: تاکنون شش هزار و 750 هکتار زمین برای پرورش دهندگان میگو واگذار شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 5 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر برای پرورش میگو به بهره‌برداری رسیده خاطر نشان کرد: از این میزان امسال 3 هزار و 860 هکتار از سواحل استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته ‌که  در بیش از 4 هزار استخر بچه میگو ذخیره سازی شد.

زنده‌بودی با اشاره به اینکه تاکنون 50 درصد محصول مزارع پرورش میگوی استان بوشهر برداشت شده گفت: 5 هزار و 500 تن میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر تاکنون برداشت شده که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 11 هزار تن میگو از 230  مزرعه پرورشی تا نیمه‌های آبان برداشت شود.

وی از اجرایی شدن طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس خبرداد و گفت: با توجه به قابلیت استان بوشهر در پرورش آبزیان طرح‌های مهمی در حوزه پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس در استان بوشهر تدوین و طراحی  شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه  تاکنون 35 سرمایه‌‌گذار برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس اعلام آمادگی کرده‌ است گفت: علاوه بر پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس، طرح پرورش ماهی در قفس در پشت سد رئیسعلی دلواری اجرایی شده که با بهره‌برداری از آن نقش مهمی در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]