اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157855763

نصب قفس برای پرورش 4 هزار تن ماهی در گیلان

کد: 13950724157855763

https://goo.gl/kOW4Mw

، تهران , (اخبار رسمی): استاندار گیلان از انعقاد قرارداد نصب 4 هزار تن قفس پرورش ماهی در قفس در دریا در این استان خبر داد.

نصب 4 هزار تن قفس پرورش ماهی در گیلان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات، محمدعلی نجفی در رشت با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اظهار کرد: نصب 10 هزار تن قفس پرورش ماهی در قفس در دریا از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است و باید تا پایان سال جاری اجرایی شود.

وی به انعقاد قرارداد پرورش ماهی در قفس در گیلان اشاره کرد و افزود: موانع اجرای طرح مذکور در استان برداشته شده است

استاندار گیلان از انعقاد قرارداد نصب 4 هزار تن قفس پرورش ماهی در قفس در دریا در این استان خبر داد و بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای نصب 8 هزار تن قفس ماهی در دریا، زمین‌های مورد نظر را تهیه کردند و طرح‌های آنها پذیرفته شده است.

نجفی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران مذکور منتظر ارزیابی زیست‌محیطی طرح‌ها هستند، تصریح کرد: تا یک ماه آینده ارزیابی‌های زیست محیطی طرح‌های پرورش ماهی در قفس در دریا انجام می‌شود.

وی در ادامه به انعقاد تفاهمنامه پرورش ماهیان خاویاری با بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه مذکور به منظور تشویق سرمایه‌گذاران برای تولید ماهیان خاویاری در ساحل دریا منعقد شده و تسهیلات ارزان‌قیمت به این طرح‌ها پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان به پرداخت یارانه پنج درصدی سود تسهیلات مذکور توسط بانک سینا اشاره کرد و یادآور شد: پنج درصد از سود تسهیلات پرورش ماهیان خاویاری از طریق استانداری گیلان پرداخت می‌شود.

نجفی با بیان اینکه 2.5 درصد از سهم پنج درصدی یارانه سود تسهیلات طرح پرورش ماهیان خاویاری در گیلان را بانک سینا پذیرفته است، اظهار کرد: استانداری گیلان مبلغ 250 میلیون تومان به تسهیلات مذکور اختصاص داده است.

وی به ایجاد زیرساخت‌های پرورش ماهی در قفس در دریا اشاره کرد و افزود: 10 میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده و باید پرداخت شود.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از 17 مهرماه جاری در این استان، بیان کرد: 20 مهرماه آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر محسوب می‌شود اما امسال طبق توافق با رئیس سازمان شیلات صید سه روز زودتر آغاز شده است.

نجفی، گیلان را دارای 51 پره صیادی خواند و تصریح کرد: تعداد 4 هزار صیاد در آب‌های ساحلی گیلان فعالیت می‌کنند.

وی، فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر را تا اواسط فروردین ماه عنوان کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 4 هزار تن انواع ماهیان استخوانی سفید، کفال، سیم و سوف در گیلان صید شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه همکاری‌ها در بخش آبزی‌پروری به‌ویژه ماهی در قفس در استان گسترش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی برای توسعه آبزی‌پروری در گیلان بسیار مساعد است و استفاده از ظرفیت دریا یکی از محورهای اصلی توسعه استان محسوب می‌شود.

نجفی به ظرفیت تولید 300 هزار تنی انواع ماهیان در ساحل گیلان اشاره کرد و یادآور شد: 300 کیلومتر از ساحل استان برای پرورش ماهیان خاویاری مستعد است.

وی با اشاره به تولید سالانه 70 هزار تن ماهی در گیلان، اظهار کرد: 54 هزار تن در بخش آبزی‌پروری تولید می‌شود و مقدار باقی‌مانده مربوط به صید ماهیان استخوانی و کیلکا از دریا است.

استاندار گیلان، استقرار مراکز تحقیقاتی معتبر در زمینه پرورش ماهی در استان را مهم خواند و افزود: زمینه‌های مناسبی در راستای همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مشترک شیلاتی در گیلان وجود دارد.

نجفی، گیلان را از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور دانست و بیان کرد: سالانه 150 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در استان تولید می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]