اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159145763

ضرورت پرورش آرتمیا در آذربایجان غربی

کد: 13950725159145763

https://goo.gl/kctDTR

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا بر ضرورت پرورش آرتمیا در آذربایجان غربی تاکید کرد.

ضرورت پرورش آرتمیا در آذربایجان غربی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، یوسفعلی اسدپور گفت: با توجه به بحران دریاچه ارومیه و تلاش برای کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورز و به تبع آن کاهش میزان کشت محصولات کشاورزی، پرورش آرتمیا می‌تواند در این خصوص توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پرورش آرتمیا را در ارومیه شاهد هستیم، تصریح کرد: مرکز تحقیقات آرتمیای کشور به دلیل قرارگیری دریاچه ارومیه در این شهر واقع شده است و در آن مرکز شاهد تولید و پرورش آرتمیا هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا با بیان اینکه کشورهای خارجی نیاز شدیدی به آرتمیا دارند و این موجود یکی از اصلی‌ترین محصول صنعت آبزی‌پروری محسوب می‌شود، تصریح کرد: با حمایتهای دولت می‌توانیم آرتمیا را تولد و به سایر کشورها صادر کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه با پرورش آرتمیا می‌توانیم زمینه اشتغال بیشتری را در استان آذربایجان غربی و حوزه آبریز دریاچه ارومیه فراهم آوریم، خاطرنشان کرد: برای این منظور نیازمند حمایتهای دولت هستیم.

اسدپور با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه پرورش انواع آبزیان عملکرد مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: بدون شک در صورت حمایت، آذربایجان غربی در این خصوص نیز می‌تواند به توفیق دست یابد.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا برنامه‌های حفاظت اکولوژیک را از جمله اقدامات مرکز تحقیقات آرتمیا عنوان کرد و گفت: احیای آرتمیا، جلبکها و میکروارگانیسم‌های موجود در دریاچه ارومیه از جمله این اقدامات است.

این مسؤول خواستار همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شد و اظهار داشت: لازم است در این زمینه بیش از پیش ورود پیدا کنیم چرا که تولید و پرورش آرتمیا از نظر اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]