اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159695763

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات:

تور 4000 صیاد در 3 استان شمالی کشور پهن شد

کد: 13950725159695763

https://goo.gl/Mavqu9

، تهران , (اخبار رسمی): صیادان استان گیلان تحت پوشش تخفیف 10 درصدی و پرداخت این مبلغ به‌عنوان حق بیمه از سوی دولت قرار گرفتند و سایر صیادان در نوبت قرار دارند.

تور 4000 صیاد در 3 استان شمالی کشور پهن شد

صیادان گیلانی مشمول تخفیف 10 درصدی بیمه تأمین اجتماعی شدند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ، علی‌اصغر مجاهدی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از آغاز صید ماهیان استخوانی از 17 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت:‌صید ماهیان استخوانی در آب‌های شمال آغاز شده و تا اواسط فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در راستای بازسازی ذخایر دریایی سالانه 250 تا 400 میلیون انواع بچه‌ماهی در رودخانه‌های شمال کشور که به دریای خزر می‌رسد، رهاسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات هفته گذشته و عدم دریاروی صیادان زود است که برآوردی از میزان صید داشته باشیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران درباره وضعیت بیمه تأمین اجتماعی صیادان ادامه داد: بر اساس مصوبه‌ای مقرر شده بود که 10 درصد حق بیمه از سوی دولت و از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود که با اشکالاتی روبه‌رو شد.

مجاهدی تصریح کرد: سازمان بیمه تأمین اجتماعی با این مصوبه مشکلی نداشت، اما ستاد هدفمندی یارانه‌ها این قانون را برای صیادان تازه بیمه‌شده مقرر دانست که با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی شیلات و سایر ارگان‌های ذی‌ربط امسال برای نخستین‌بار صیادان گیلانی قدیمی و جدید تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که صیادان سایر استان‌های کشور به‌زودی تحت پوشش این قانون قرار گیرد.

گفتنی است، صید در تمامی ایام سال انجام می‌شود، اما صید ماهیان استخوانی از 17 مهرماه آغاز و تا نیمه فروردین‌ماه سال 1396 ادامه خواهد داشت و ممنوعیتی وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی