اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159845500

آخرین حرکت های اوباما قبل از واگذاری دولت؛

ارائه مجوز معاملات دلاری اوفک

کد: 13950725159845500

https://goo.gl/c71ejs

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت خزانه داری آمریکا مجوز انجام معاملات دلاری با ایران را صادر کرد و حالا امید می رود که صادرات ایران افزایش پیدا کند.

ارائه مجوز معاملات دلاری اوفک

به گزارش اخباررسمی به نقل اتاق بازرگانی تهران،  به گفته اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک - OFAC) موسسه های مالی خارجی از جمله موسسه های مالی وابسته به مراکز مالی آمریکایی که در خارج از این کشور به ثبت رسیده اند، می توانند معاملات دلاری انجام دهند یا حساب های دلاری نگهداری کنند که مرتبط با ایران یا اشخاصی است که معمولا در ایران ساکن هستند. خبرگزاری آسوشیدترپرس در اعلام این خبر نوشت: طبق این دستورالعمل جدید، شرکت‌ها و موسسات خارجی آزادی بیشتری برای تجارت با ایران به دست خواهند آورد.

براساس گزارش های منتشر شده، این تصمیم جدید که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا اتخاذ شده است همچنین موجب لغو محدودیت‌های معاملات خارجی با شرکت‌های ایرانی می‌شود که در کنترل افرادی هستند که همچنان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند. دستور العمل جدید وزارت خزانه داری می‌گوید که معاملات خارجی با نهادهایی که تمام یا بخشی از مالکیت آنها در اختیار افراد حاضر در فهرست تحریم‌ها قرار دارد، لزوما شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شوند.

شریف نظام مافی، رییس اتاق ایران سوییس درباره این مجوز اعلام کرد: این مجوز، مجوز خوبی است. از جهت اینکه باعث می شود از این به بعد بسیاری از معاملات که به دلار نیاز داشت را انجام دهیم.

او ادامه داد: با این مجوز ارتباط با بانک هایی که نیاز به تاییدیه دلار داشتند، حل می شود.

به گفته نظام مافی، این اقدام به نوعی آخرین حرکت های دولت اوباما قبل از واگذاری دولت است. رییس اتاق ایران سوییس تاکید کرد: این مجوزها تا حدودی مسایلی است که در ادامه روند گفتگوهای 5+1 رخ می دهند برای مسایلی که آن زمان پیش بینی نشده بود.

او ادامه داد: حتی کنفرانسی که چندی پیش در سوییس با حضور هیات ایرانی برگزار شده بود، صحبت هایی از متمم هایی روی این توافق به میان آمد. چرا که با پیشرفت ماجرا اوضاع پیچیده تر شده است. به خصوصی الان که بانک های اروپایی در خصوص ارتباط با ایران ترس هایی دارند. این نشان می دهد که در یکسری دستگاه ها و نرم افزارها مشکل داریم. به هرحال هر قراردادی نیاز به متمم دارد و باید به مرور زمان ترمیم شود. بنابراین نباید این توافق 5+1 را به عنوان یک مدرک مرده نگاه کنیم، بلکه باید هرساله رویش بازنگری هایی انجام شود.

به گفته نظام مافی تا زمانی که عزم سیاسی برای حل مسایل وجود دارد باید مسایل را پیش برد تا روزی که به جایی برسیم که الان کوبا قرار دارد و امریکا تمام تحریم ها برای این کشور را لغو کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]