اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160475500

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران:

توسعه صنعت با تغییر دولت ها، به فراموشی سپرده شد

کد: 13950726160475500

https://goo.gl/NgUkiz

، تهران , (اخبار رسمی): توسعه صنعت کشور در حال حاضر بی برنامه است. هرچند در برنامه های توسعه ای چهارم و پنجم دولت موظف به تهیه برنامه توسعه ای شده است اما به گفته رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران برنامه های راهبردی صنعت با تغییر دولت ها به دست فراموشی سپرده می شود.

توسعه صنعت با تغییر دولت ها، به فراموشی سپرده شد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مهدی پورقاضی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره استراتژی برای توسعه صنعت گفت: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه وزارت صنعت مکلف شده بود تا برنامه راهبردی توسعه صنعت را به نگارش در بیاورد. بر این اساس چند برنامه نوشته شد اما به فاصله کوتاهی با تغییر دولت ها به دست فراموشی سپرده شد.

رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران با اشاره به اینکه دولت جدید برنامه ای را در یک سال گذشته با عنوان برنامه راهبردی صنعت آماده کرد گفت: برنامه تازه تدوین شده مورد انتقاد قرار گرفت و پذیرفته نشد. در حال حاضر هر چند به طور اسمی و ظاهری سندی راهبردی برای توسعه صنعت در وزارت خانه وجود دارد اما برنامه مشخصی برای توسعه صنعت نداریم  و می توان گفت صنعت بی برنامه است.

پورقاضی در این باره که چالش هایی مثل کم آبی چطور باید در برنامه توسعه صنعتی دیده شود گفت: رابطه آب و صنعت، رابطه تعیین کننده ای نیست به این دلیل که میزان مصرف آب در صنعت نسبت به دیگر بخش ها ناچیز است. نزدیک به 94 درصد سهم کشاورزی، 4 درصد سهم مصارف مسکونی و خانگی و 2 درصد سهم مصارف صنعتی است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره برنامه تشکل های بخش خصوصی و پیشنهادات اتاق بازرگانی برای نگارش برنامه توسعه صنعت گفت: اتاق بازرگانی در پیشنهاد به دولت بر گنجاندن نگارش برنامه توسعه صنعت در برنامه ششم توسعه پافشاری کرده است اما به نظر می رسد دولت در این زمینه جدی نیست و باید دید مجلس شورای اسلامی چه تصمیمی برای لایحه برنامه ششم توسعه و مصوبات آن می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]