اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801164374568

قیمت خرید تضمینی کلزا 2873 تومان است

کد: 13950801164374568

https://goo.gl/qYKYbP

، تهران , (اخبار رسمی): وابستگی به واردات روغن ضریب امنیت غذایی و سلامت جامعه را آسیب پذیر کرده اما متاسفانه سالانه 14 هزار میلیارد تومان ارز برای واردات روغن از کشور خارج می شود.

قیمت خرید تضمینی کلزا 2873 تومان است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران ، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال زراعی 94-93 قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا برای هر کیلو 2530 تومان بود از اختصاص بسته حمایتی دولت از کلزاکاران خبر داد و افزود: براساس این بسته حمایتی به هر کشاورز برای کشت کلزا به ازای هر هکتار 2 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات با بهره 12 درصد اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: همچنین بیمه محصول کلزاکاران رایگان است و کشاورزان می توانند ماشین آلات مناسب کشت دانه کلزا را با تسهیلات و شرایط مناسب خریداری کنند.
وی افزود: تاکنون 730 دستگاه کارنده دانه روغنی کلزا در کارخانجات داخلی با یک پنجم قیمت مشابه وارداتی تولید و به کشاورزان تحویل شد و مابقی تا سقف هزار دستگاه نیز تا پایان آبان تحویل می شود.مهاجر گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی گذشته با موفقیت انجام و 200 میلیارد تومان پول به کشاورزان پرداخت شد.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: سالانه 14 هزار میلیارد تومان ارز برای واردات روغن از کشور خارج می شود.

وی افزود: سال گذشته 45 هزار هکتار از اراضی کشور به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت و 70 هزار تن کلزا تولید شد.مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی 96-95 خبرداد و گفت: تاکنون 80 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است و براساس قراردادهای منعقد شده با کارخانجات این میزان به 140 هزار هکتار می رسد.

مهاجر افزود: براساس برآوردهای انجام شده 40 هزار هکتار از اراضی به سطح سبز رسیده که حداقل 3 برابر مدت مشابه سال گذشته است.وی پیش بینی کرد؛ سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا به حداقل 180 هزار هکتار افزایش یابد یعنی 3 برابر سطح زیر کشت سال گذشته است.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: براساس برآوردهای انجام شده میزان تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی 96-95 به بیش از 300 هزار تن خواهد رسید.مهاجر گفت: روغن تولید داخل کیفیت بسیار بالایی دارد در حالیکه روغن های وارداتی یا روغن پالم است و یا اینکه به علت خرید دانه های روغنی بی کیفیت از کشورهای برزیل و آرژانتین و پیمودن مسیر طولانی و ضعف بهداشت روغن ها شرایط مناسبی ندارد.

وی افزود: دانه های روغنی تولید شده در کشورهای برزیل و آرژانتین تراریخته ” دستکاری ژنتیکی” شده است.مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: وابستگی به واردات روغن ضریب امنیت غذایی و سلامت جامعه را آسیب پذیر کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در راستای اجرای ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز می باشد تشکیل گردیده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی