اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167195500

عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی کشور خبر داد

فراخوان بین‌المللی برای ورودبه صنعت نفت‌ وگازایران

کد: 13950803167195500

https://goo.gl/CerSYv

، تهران , (اخبار رسمی): در حال حاضر 53 پروژه در حوزه نفت و گاز کشورمان وجود دارد که بیش از 108 میلیارد دلار سرمایه گذاری را می طلبد.

فراخوان بین‌المللی برای ورودبه صنعت نفت‌ وگازایران

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، وزرات نفت در فراخوان جهانی از شرکت های بین المللی که علاقه به حضور در پروژه های بالادستی حوزه صنعت نفت و گاز ایران را دارند خواست تا مدارک و مشخصات شرکت های خود را به این وزارت خانه تا 19 نوامبر (28 آبان) ارائه دهند.

رضا پدیدار عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی کشور و عضو کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران با اعلام این خبر گفت: در این فراخوان وزارت نفت از شرکت های بین المللی خواسته خودشان را معرفی کنند و توانمندهایشان را در بخش های مختلف فنی، اجرایی و... اعلام کنند؛ در واقع این اقدام در راستای صلاحیت سنجی این شرکت ها برای حضور در مناقصه ها صورت می گیرد.

او با اشاره به وقفه ای که در اجرای قرار دادهای نفتی به وجود آمد، تصریح کرد: این اقدام و فراخوان گام بسیار مهمی برای صنعت نفت کشورمان است و پروژه های صنعت نفت و گاز کشور که نیاز به سرمایه گذاری دارند از بُن‌بست بیرون می آیند. در حقیقت وزارت نفت با انتشار این فراخوان به شرکت های بین المللی اعلام کرده است که خودشان را برای حضور در مناقصه های پروژه های نفت و گاز ایران آماده کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بخش های مختلف این فراخوان و لزوم تکمیل کامل آن توسط شرکت های متقاضی گفت: در این فرم ها ازمعرفی بخش های فنی و تکنیکی گرفته تا اجرایی و تجارب شرکت ها در پروژه های قبلی از آن ها سوالاتی شده است و شرکت ها با پاسخ به این پرسش ها توانمندی های واقعی خود را معرفی می کنند و از این پس باتوجه به این فرم ها در مناقصه ها شرکت می کنند.

پدیدار با اشاره به اینکه این فراخوان باتوجه به مفاد قراردادهای جدید نفتی تنظیم و تدوین شده است، تاکیدکرد: در این فراخوان کارفرمای اصلی تمامی پروژه ها شرکت ملی نفت ایران ( NIOC ) هست  و همه جا نام این شرکت آمده است ؛ این فراخوان برای 132شرکت متقاضی که در کنفرانس نفت ایران ثبت نام کردند و در اصل مهم ترین و بزرگ ترین شرکت های نفتی بین المللی از اقصی نقاط جهان هستند، ارسال شده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 53 پروژه در حوزه نفت و گاز کشورمان وجود دارد که بیش از 108 میلیارد دلار سرمایه گذاری را می طلبد و این فراخوان گام نخست برای برگزاری مناقصه های بین المللی و جذب سرمایه است.

این عضو شورای سیاستگذاری قراردادهای نفتی کشور درباره روند کار بررسی این فراخوان ها گفت: با اتمام زمان در نظر گرفته شده برای فراخوان و دریافت گزارش شرکت ها و بررسی صلاحیت آن ها به شرکت هایی که توانمندی لازم را دارند اعلام می شود برای خرید اسناد مناقصه اقدام کنند و پس از آن قیمت بدهند برای بررسی نهایی تا در صورت برنده شدن کار را شروع کنند؛ البته در این بین شرکت های خارجی باید با یک شرکت ایرانی به صورت جوینت ونچر قرار داد مشارکت امضا کند (49 درصد شرکت بین المللی و 51 درصد شرکت ایرانی) و اسناد مناقصه را ارائه دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]