اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168806385

شهردار بندرعباس خبر داد

بهره‌برداری از کوهستان پارک«پنجه‌علی» در دهه فجر

کد: 13950804168806385

https://goo.gl/LzBbmp

، بندر عباس , (اخبار رسمی): شهردار بندرعباس از بهره‌برداری کوهستان پارک پنجه‌علی همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از کوهستان پارک«پنجه‌علی» در دهه فجر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در بازدید از پروژه احداث کوهستان پارک پنجه‌علی که با حضور مدیران و معاونین شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: این مکان یکی از میراث‌های تاریخی و معنوی بندرعباس است.

وی با اشاره به اینکه این مکان یکی از پاتوق‌‎های اصلی انقلابیون و افراد مذهبی و شهدای انقلاب بوده است، افزود: این منطقه بزودی یکی از مکان‌های ماندگار برای سال‌های آتی است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: حدود 20 ماه از آغاز این پروژه می‌گذرد و امیدواریم تا دهه فجر سال جاری فاز نخست آن، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

امینی‌زاده با تأکید بر اینکه بخش‌هاش مختلف این منطقه به صورت بهینه و بدون آسیب زدن به بافت طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: کاشت درختان مثمر بومی به عنوان تقویت فضای سبز این منطقه یکی از اقداماتی است که بزودی در پنجه‌علی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این پروژه که یکی از نیروهای با تجربه شهرداری بندرعباس مدیریت آن را بر عهده دارد، تمامی سازمان‌های شهرداری، معاونت‌ها و مناطق مشارکت دارند.

شهردار بندرعباس ادامه داد: ظرفیت دریا و ساحل، اصلی‌ترین مزیت شهر بندرعباس است اما احداث این کوهستان‌پارک می‌تواند بار سنگین ساحل را کاهش دهد.

امینی‌زاده تصریح کرد: برای رونق‌بخشی به این منطقه شهرداری بندرعباس آمادگی میزبانی برنامه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، مذهبی و غیره را دارد.

وی اضافه کرد: 2.5 کیلومتر مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه و کاشت درختان بومی از مهمترین اقدامات شهرداری بندرعباس در پنجه‌علی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری بندرعباس

تا قبل ازقرن چهارم هجری در حوالی بندرعباس فعلی بندر و روستای کوچکی بنام سورو وجود داشت. در سال 1514 پرتغالی ها این دهکده کوچک را برای پیاده شدن و بارگیری اجناس از خشکی انتخاب کردند. به‌دلیل خرچنگ زیادی که در سواحل این بندر وجود داشت نام آن را بندر کامارااو یا گامارایو یعنی بندر خرچنگ گذاشتند. نام متداول بعدی یعنی گامبرون به احتمال زیاد از لغت پرتغالی گامارائو اقتباس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه