عبدالهی در تشریح ویژه برنامه های اربعین شهرداری تهران اعلام کرد

اعزام 700 اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین

کد: 13950805169936015

https://goo.gl/6N6ncb

، تهران , (اخبار رسمی): سومین نشست کمیته خدمات شهری ستاد اربعین کشور به ریاست مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور نمایندگان شهرداری های کلانشهرهای کشور و با اعلام آمادگی برای خدمت رسانی ویژه امسال به زائرین حسینی برگزار شد.

اعزام 700 اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست علی محمد نائینی معاون فرهنگی ستاد اربعین شهرداری تهران، منصور باقرصاد معاون اجرایی ستاد اربعین شهرداری تهران، نماینده دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی کشور و همچنین نمایندگان شهرداری های کلانشهرهای همدان، رشت، کاشان، اردبیل، کرج، قم، اهواز، اراک، ارومیه، خرم آباد، شیراز و همچنین نمایندگان مناطق 4 و 5 و 6 شهرداری تهران، سازمان های پسماند و سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، مشاورین معاونت اجتماعی شهرداری تهران و... حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت همفکری و هم افزایی در موضوع ارائه خدمات شهری در مرزهای کشور و خاک عراق اظهار داشت: طی جلسه گذشته مقرر شد مدیران شهری کلانشهرهای کشور پس از هماهنگی با ستادهای استانی خود، نوع مسئولیت هایی که برای برپایی مناسب اربعین حسینی امسال و خدمت رسانی به زائرین در مرزهای کشور و خاک عراق متقبل می شوند را در قالب فرم تهیه شده این ستاد، اعلام کنند.

وی خواستار شد: شهرداری های کلانشهرها تعداد ادوات و تجهیزات،ماشین آلات و خودروهای تخصصی و نیروی انسانی پیش بینی شده برای خدمت رسانی در اربعین حسینی را به تفکیک در فرم مربوطه تکمیل کنند و در اختیار ستاد اربعین شهرداری تهران قرار دهند.

عبدالهی ضمن قدردانی از تمام کلانشهرها برای اقدامات برنامه ریزی شده در مرزها و کشور عراق گفت: با توجه به اینکه در عاشورای امسال 60 درصد افزایش حضور زوار را شاهد بودیم پیش بینی می شود امسال ظرفیت حضور زائرین در کربلا همزمان با اربعین حسینی حداقل 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد بنابراین باید با توان، تجهیزات و امکانات بهتری نسبت به دو سال گذشته خدمت رسانی کنیم.

وی افزود: برنامه ریزی نحوه همکاری شهرداری کلانشهر های کشور برای شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، کوت و بصره و مسیر نجف به کربلا و همچنین مرزهای مهران، چزابه و شلمچه به منظور خدمت رسانی به زائرین حسینی صورت می گیرد.

وی با یادآوری نقش هر یک از بخش های شهرداری تهران برای خدمات رسانی در ایام اربعین گفت: پیش بینی کرده ایم تا منطقه 4 در مرز چزابه، منطقه 5 در مرز مهران و منطقه 6 در مرز شلمچه اقدامات لازم برای نظافت، خدمات رسانی به زائرین، برپایی موکب و ... را انجام دهند.

نماینده تهران در ستاد اربعین همچنین به موضوع حمل و نقل زائران در خاک عراق اشاره و عنوان کرد: قرار است شهرداری تهران قریب به 550 تا 700 دستگاه اتوبوس را برای جا به جایی زائران در داخل خاک عراق اعزام کند. البته با همکاری سایر کلانشهرها در مجموع بین 900 تا 1000 اتوبوس مسئولیت نقل و انتقال زائران عزیز را برعهده خواهند داشت.
عبدالهی اعزام نیروهای خدماتی برای نظافت و آماده سازی نجف و کربلا را از دیگر اقدامات معرفی و تصریح کرد: در نظر داریم تا 2100 نیروی خدماتی را به نجف اشرف و کربلای معلی اعزام کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه