اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171095990

تأکید رییس کمیته محیط زیست شورای شهر بر توجه مسئولان ارشد کشور به تهران

آلودگی هوا پرندگان را از تهران فراری داده است

کد: 13950808171095990

https://goo.gl/2smojD

، تهران , (اخبار رسمی): موضوع آلودگی هوا به عنوان مشکل اول شهر تهران که همه شهروندان درگیر آن هستند، در رأس همه مسائل این کلان شهر قرار دارد و راه حل آن، عزم ملی و انجام اقدامات هماهنگ در قالب مدیریت واحد شهری است.

آلودگی هوا پرندگان را از تهران فراری داده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد حقّانی افزود: در حال حاضر، 17 سازمان، ارگان و نهاد به شکلی درگیر آلودگی هوا هستند اما علاوه بر آلودگی هوا، مسائلی همچون تراکم بالای جمعیت، ساختمان، خیابان و خودرو، بارگذاری های زیاد، کاهش بارندگی و خشکسالی، کمبود آب سالم، پایین رفتن سفره‌ های آب زیر زمینی و نیز نشست ها و فرونشست هایی که در سطح شهر رُخ می دهد، بر مشکلات شهروندان این کلان شهر افزوده است.
وی با تأکید بر این که آلودگی هوا، نه تنها بر روی انسان ها که بر روی گونه های گیاهی و جانوری نیز تأثیر منفی بر جای می گذارد، اعلام کرد: آلودگی هوا، باعث پوسیدگی درختان، پژمردگی گیاهان و کوچ پرندگان شده و بسیاری از گونه های پرندگان را از تهران فراری داده است.
حضور میدانی در محلات شهر مصداق مدیریت جهادی است
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور میدانی در دل محلات شهر و در بین شهروندان به عنوان مصداق مدیریت جهادی، اظهار کرد: شاید خیلی از مشکلات با مدیریت میدانی و حضور مسئولان در بین مردم و آشنایی نزدیک ایشان با مسائل قابل حل باشد.
حقّانی با بیان این که هر جا حضور مردم و خواست خود آنها بوده، مسائل و مشکلات حل شده یا به حداقل رسیده، تصریح کرد: در اداره شهر، شهروندان حرف اول را می‌ زنند و مصداق شهروندمداری مشارکت شهروندان در امور اداره شهر است.
وی با تأکید بر این که وجود سد معبر، یکی از مشکلات مناطق جنوبی شهر همچون منطقه 18 است و البته معضلاتی مانند وجود معادن شن و ماسه نیز در این منطقه وجود داشت که با اهتمام و مساعی مشترک شورای شهر و شهرداری تهران برای همیشه تعطیل شد، اضافه کرد: خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و غیر استاندارد، نباید پلاک شوند و خودروی بدون پلاک حتی سه چرخه های فرسوده ای که در مناطق مرکزی و جنوبی شهر به چشم می خورند نیز نباید در سطح شهر تردد کنند.

تک تک مسئولان در قابل تک تک مردم مسئول اند
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که تک تک مسئولان در قبال تک تک مردم مسئولیت دارند، اظهار کرد: بدون مدیریت واحد شهری، نمی توان پاسخگوی تمام مسائل و مشکلات کلان شهری به گستردگی تهران بود و موضوع مدیریت واحد شهری، سرانجام زمانی باید در تهران اجرایی و عملیاتی شود.
حقّانی با بیان این که مسئولان ارشد کشور باید به مسائل و مشکلات تهران توجه کنند و دنبال محقق نمودن مدیریت یکپارچه شهری در این کلان شهر باشند و تحقق مدیریت واحد شهری در تهران از اوجب واجبات است، تصریح کرد: امروز افزایش کارتن‌ خواب ها با توجه به سرد شدن هوا و گسترش انواع ناهنجاری های اجتماعی از مهم ترین چالش های تهران است.
وی در پایان با تأکید بر این هر پروژه ای که در شهر انجام می شود، علاوه بر پیوست های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی، باید پیوست مردمی هم داشته باشد، خاطرنشان کرد: پیوست مردمی به این معناست که قبل از اجرای پروژه ها، ببینیم مردم شهر به ویژه مردم محله و ناحیه ای که قرار است پروژه در آن اجرا شود، چقدر از آن اطلاع و چقدر از اجرای آن رضایت دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست