اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171365500

رعایت بازل3 دربانک‌های ایران،شرط تسهیل روابط بانکی

کد: 13950808171365500

https://goo.gl/nFZVAD

، تهران , (اخبار رسمی): تسهیل تعاملات بانکی یکی از مهم‌ترین مسائل دوره پسابرجام است. بانک‌های خارجی برای برقراری روابط مالی با ایران برای بانک‌های ایرانی که نزدیک به یک دهه ارتباط کمی با همتایان خارجی‌شان داشتند شروط مختلفی تعیین می‌کنند که ازجمله آن‌ها رعایت کفایت سرمایه یا همان بازل 3 است.

رعایت بازل3 دربانک‌های ایران،شرط تسهیل روابط بانکی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، احمد کیمیایی اسدی، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران دراین‌باره گفت: بازل 3 یکی از مهم‌ترین استانداردهای نوین بانکی در کشورهای پیشرفته است و برای تعامل با بانک‌های خارجی باید قواعد بازل 3 را رعایت کنیم اما بانک‌های ایرانی در حاضر امکان رعایت قواعد بازل 2 را هم ندارند.

کیمیایی با اشاره به اینکه کمتر از یک سال از لغو تحریم‌ها گذشته است گفت: در قوانین اعمال شده در شبکه بانکی سهل گیری‌هایی در نظر گرفته‌شده است تا در زمان تحریم‌ها امکان مراودات مالی برای ایران فراهم باشد اما امروز در پسابرجام هستیم و انضباط و شفافیت مالی نقش مهمی را در تعاملات بانکی ایفا می‌کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: برای تعامل با بانک‌های بزرگ جهان باید بازل 3 را رعایت کنیم اما بانک‌های ما استانداردهای کمتر از این را هم رعایت نمی‌کنند. مسئله کفایت سرمایه هنوز در بسیاری از بانک‌های ایران حل‌نشده است و ضعف نظارت بر کار بانک‌ها می‌تواند یکی از عوامل عدم اجرایی شدن استانداردهای موردنیاز برای تعامل بیشتر با بانک‌های بزرگ جهان باشد.

کیمیایی اظهار امیدواری کرد که بازل 3 تا پایان سال جاری در حداکثر دو بانک کشور رعایت شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه