اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809171866483

برای خرید وسایل آشپزخانه با کیفیت بدانید

انتخاب یک کارد آشپزخانه با کیفیت

کد: 13950809171866483

https://goo.gl/Ba0pKC

، زنجان , (اخبار رسمی): از آنجا که خرید کارد آشپزخانه که از آنها به صورت روزانه برای تمام آشپزی طول روز استفاده می کنید، یک سرمایه‌گذاری به حساب می آید انتخاب کاردهای با کیفیت خوب و ماندگار که جابه جایی آنها راحت باشد، یک باید است.

چگونه یک کارد آشپزخانه با کیفیت انتخاب کنیم ؟

پیش از خرید کارد، نوع چاقویی که در آشپزخانه نیاز دارید را مشخص کنید. چاقوهای آشپزخانه به شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی وجود دارند که طیف گسترده‌ای از نیازها را مرتفع می‌سازند .

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی فروشگاه صنایع دستی شُوال ، همة کاردهای آشپزخانه یکسان نیستند ـ اغلب یک برند مهم را می توان یافت که کاردهای با کیفیت پایین را با قیمتی بالا می فروشد در حالی که احتمال دارد بتوان یک مجموعة با کیفیت تر را با قیمت ارزانتر برای یک برند کمتر شناخته شده یافت. در ادامه  فرا می‌گیرید به هنگام خرید کاردهای آشپزخانه با کیفیت به دنبال چه باشید.

بر این اساس،  پیش از خرید کارد، نوع چاقویی که در آشپزخانه نیاز دارید را مشخص کنید. چاقوهای آشپزخانه به شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی وجود دارند که طیف گسترده‌ای از نیازها را مرتفع می‌سازند و میزان نیاز به کارد بستگی به سبک و عادات آشپزی شما دارد.

 یک ست چاقوی خوب برای یک آشپزخانه متوسط عبارت است از  یک کارد همه‌کاره (13 سانتیمتری) – استفاده شده برای طیفی از غذاها؛ اغلب یک انتخاب برای اولین کاردی که می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد.

چاقوی آشپزی (23 – 20 سانتیمتر) – مورد استفاده برای قطعه قطعه کردن، ورقه کردن، ریز کردن و برش زدن و  چاقوی سبزیجات یا پوست کندن میوه (8 سانتیمتر) – استفاده شده برای پوست کندن، بریدن و ریز کردن مواد غذایی کوچک که در دست دارید (مانند سیب زمینی‌های کوچک) هم دیگر بخش های این مجموعه است. چاقوی نان (اره‌ای) که مورد استفاده برای نان، کیک، میوه و گوجه‌فرنگی است و  ساطور  که مورد استفاده برای گوشت و قطعه کردن گیاهان و غیره است دیگر بخش هاست که  تنها در صورتی که نیاز به قطعه کردن گوشت دارید آن را خریداری نمایید.

 کارد فیله کردن هم  کمک به فیله کردن ماهی کمک می کند و تنها در صورتی که قصد فیله کردن دارید آن را خریداری نمایید؛ اکثر افراد دیگر خودشان را به زحمت نمی‌اندازند و گوشت فیله شدة آماده را خریداری می‌کنند.

· کارد گوشت  نیز مورد استفاده برای جدا کردن برش‌های نازک گوشت از گوشت بریان، مرغ کاملاً بریان شده و غیره است و در نهایت  فلز تیزکننده، سنگ تیزکن چاقو یا تیزکن برقی است.

بر پایه این گزارش،  می‌توانید مجموعه کاردی را خریداری کنید که حاوی بسیاری یا همة این طیف باشد؛ اغلب خرید این مجموعه‌ها ارزان‌تر از خرید کاردهای انفرادی است اما قواعد بیان شده در مراحل ادامه همچنان برای انتخاب مجموعه‌ای خوب از کاردهای آشپزخانه کاربرد دارد. همچنین ریسک خرید یک مجموعة ارزان یا از قبل بسته‌بندی شده آن است که شما ممکن است هر کارد را در این مجموعه پیدا نکنید یا برند مورد نظر را دوست نداشته باشید .

آنچه باید بدانید

به هنگام خرید کارد، هر چاقو را در دست خود بگیرید. اگر قصد دارید از این ابزار استفاده کنید، دستة آن باید راحت باشد و به خوبی در دست شما بنشیند. آگاه باشید آن چه که برای یک نفر راحت است الزاماً بدان معنا نیست که برای شما نیز راحت است. بنابراین، اگر چه این مشاوره مفید است اما اول آن را برای خودتان امتحان کنید.

 چه میزان از کارد فلزی و در کجا قرار گرفته است

 به علایم مربوط به اتصال یا جوش به ویژه در دستة کارد توجه کنید. این یک نقطة ضعیف در  چاقو است و باید از آن پرهیز کرد زیرا احتمال زیادی دارد چاقوهای ضعیف در این نقطه تا شوند یا بشکنند. بهترین چاقوها از یک فلز یک تکه ساخته می‌شوند و دست‌ساز هستند (هر چند که آنها نایاب بوده و اغلب پر هزینه هستند) در حالی که کاردهای ضعیف نازک هستند، دسته‌های محکمی ندارند و اغلب با یک پوشش ضخیم پلاستیکی پوشیده شده‌اند.

وزن چاقو را احساس کنید

 یک ساطور سبک وزن برای سرعت عمل و دقت خوب است در حالی که یک کارد سنگین نیازمند کار بیشتر در زمان استفاده از آن  برای ساطوری کردن قطعات سبک است. البته، وضعیت عکس در زمانی مصداق دارد که مواد غذایی سفت مانند انواع آجیل، زنجبیل تازه، قند و دیگر مواد سخت‌تر قطعه قطعه شوند؛ برای این مواد، یک چاقوی سنگین ایده‌آل است.

 تعادل چاقو را بیازمایید

 چاقوهای با کیفیت تعادل خوبی دارند به طوری که تیغه یا دستة آنها چندان سنگین نیست. روش قدیمی و مرسوم تست کردن قرار  دادن انگشت در جاانگشتی دسته در انتهای تیغه و نگه داشتن افقی چاقو با بخش برنده به سمت پایین است. یک چاقوی با کیفیت و تعادل خوب در آن نقطه متعادل شده و از انگشت شما نمی‌افتد. طبیعتاً، باید در هنگام انجام این تست نهایت دقت را به عمل آورد! تنها تولیدکنندگان گران‌قیمت و باکیفیت بالا تعادل را مد نظر قرار می‌دهند لذا اکثر چاقوها به سادگی از انگشت شما می‌افتند. دلیل اصلی در نظر گرفتن تعادل آن است که یک چاقوی با تعادل خوب عمل بریدن را ساده‌تر ساخته و نیازمند تلاش کمتری است. وجود این نقطة تعادل مانند نقطة تعادل الاکلنگ ضروری است و این تعادل باید در یک نقطة تعادل باشد زیرا در غیر این صورت نامتعادل می‌گردد. اگر از کارد آشپزخانه برای مقادیر زیاد مواد استفاده می‌کنید، یک کارد متعادل کمتر به دست شما فشار می‌آورد.

 به دسته چاقو نگاه کنید

 دسته باید محکم باشد، به آسانی قابل تمیز کردن باشد و به خوبی متصل شده باشد. برای اکثر کاردها، این محکم‌ترین بخش کارد است زیرا شبیه یک مجرا است که فشار وارده از دسته را به تیغه منتقل می‌کند. اگر این بخش نازک باشد، قابل مشاهده نباشد (در پلاستیک پوشیده شده) یا یک جوش یا اتصال مشهود است که این خود علامت و نشانة خوبی نیست. اگر شکافی دیدید، نه تنها ضعف کارد را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند باعث آلوده شدن بخش‌های ریز مواد غذایی و نان به باکتری شود.

ببینید دسته از چه ماده‌ای ساخته شده است

 دسته اغلب از چوب، پلاستیک، رزین‌های فشرده شده و دیگر مواد قوی ساخته می‌شود. چاقوهای قدیمی با دستة استخوانی گزینة خوبی نیستند زیرا استخوان پس از مدتی شکننده می‌شود. موارد زیادی وجود دارند که یک کارد عتیقه با دستة چوبی یا استخوانی در دست مصرف‌کننده فرو رفته و باعث جراحت گردیده است. چوب‌های کم دوام یا نرم یا دیگر مواد کم دوام برای دستة کاردها توصیه نمی‌شوند.

ببینید تیغة کارد از چه ماده‌ای ساخته شده است

 بهترین تیغه کارد از جنس سرامیک است زیرا می‌توان آن را تا رسیدن به سطح مناسب تیز کرد، تیزی خود را تا مدتی طولانی حفظ می‌کند و زنگ نمی‌زند. ایراد اصلی این نوع چاقو شکننده بودن بیش از حد و به راحتی شکستن آن است ـ کاردهای اغلب گران قیمت هستند. چاقوهای سرامیکی ارزان قیمت را باید با احتیاط زیاد مورد استفاده قرار داد. چاقوهای خوب اغلب از فولاد زنگ‌نزن (فولاد کربن) ساخته می‌شوند که تیغة آنها با سرعت برش می‌دهد اما باید مراقبت زیادی داشت زیرا قابل اعتماد نیستند. کاردهای با فولاد کربن به راحتی در خانه تیز می‌شوند اما برای جلوگیری از زنگ‌زدگی نیازمند توجه هستند.

همچنین باید بدانید که  بسیاری از تیغه‌های کاردهای امروزی از جنس فولاد زنگ‌نزن هستند اما آنها اغلب به سرعت کند می‌شوند و تیز کردن دوبارة آنها زمانی طولانی می‌برد. هدف اصلی از خرید کاردهای فولاد زنگ‌نزن این است که آنها نیازمند تیز کردن هستند اما زنگ نمی‌زنن. با حجم کربن کمتر نسبت به چاقوهای دارای فولاد کربن قدیمی که مستعد زنگ‌زدگی هستند، آنها تیغة بهتری داشته و سخت‌تر هستند. اگر مشکل بودجه دارید، یک کارد ارزان فولاد زنگ‌نزن انتخاب خوبی تا زمانی است که توانایی یک چاقوی ساخته شده از فولاد زنگ‌نزن دارای حجم بالای کربن را پیدا کنید. تیغه‌های دست‌ساز بهتر از تیغه‌های ماشینی هستند زیرا فلز قوی‌تری دارند.

 از کاردهایی بپرهیزید که ادعا می‌شود هرگز نیازی به تیز کردن ندارند. آنها در شروع کار خیلی تیز نیستند و نمی‌توان آنها را تیز کرد یعنی آنها تیزی خود را از دست می‌دهند و وقتی تیزی خود را از دست دادند باید دور انداخته شوند.

برای انتخاب بهتر،  باید از استفاده از چاقوهای اره‌ای آشپزخانه برای مصارف عمومی مانند خرد کردن سبزیجات و گوشت پرهیز کرد زیرا آنها نامطمئن هستند و ممکن است بیشتر سُر بخورند و باعث آسیب شما شوند. نمی‌توان آنها را تیز کرد و آنها بیشتر اره می‌کنند تا این که ورقه ورقه کنند مگر این که با فشار مستقیم رو به پایین از آنها استفاده کنید (مانند زمانی که یک تکه پنیر سخت را می‌‌برید) که این کار البته خطرناک است. به نظر می‌رسد خرید آنها معاملة خوبی است و آنها اغلب در قالب یک چاقوی همه‌کاره هم برای خرد کردن سبزیجات و هم بریدن نان بسته‌بندی و تبلیغ می‌شوند اما آنها ارزش پولی که می‌پردازید را ندارند. تقریباً هرگز آنها را در میان مجموعه محصولات یک تولیدکنندة معتبر و با کیفیت نمی‌بینید لذا این نشان می‌دهد که تولیدکنندة آنها مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که بیشترین ملاحظات اقتصادی را دارند. چاقوهای اره‌ای باید در مجموعة شما گنجانده شوند اما نه فقط برای ورقه کردن نان یا محصولات تنوری شده.

 چاقوهای خود را در شرایط خوب و تیز نگه دارید

 برای یک مجموعة با کیفیت بالا، بر روی فولاد و سنگ تیزکن سرمایه‌گذاری کنید. فولاد همیشه تیغ برش را در وضعیت خوبی حفظ می‌کند اما اگر تیغه کند شود، کارآیی خود را از دست می‌دهد. سنگ‌ها می‌توانند باعث تعویض یا بهبود تیغ برش شوند. 

فولاد الماس می‌تواند بسیار پرهزینه باشد اما یک تیغ برش بسیار خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد. آنها می‌توانند با سرعت بیشتری کند شوند لذا اگر به هنگام تیز کردن مراقب نباشید آنها می‌توانند به شکل منحنی یا داس درآیند. اغلب افراد وسط تیغة فولاد را تیز می‌کنند که معمولاً هم این کار با سرعتی بسیار بالا رخ می‌دهد. این کار را به آرامی و در قبال کل طول    تیغه انجام دهید تا فرسوده نشده و خوب تیز شود .

از چاقو بر روی تخته‌ها یا سطوح سنگی، شیشه‌ای، فلزی یا سرامیکی استفاده نکنید؛ این کار می‌تواند به کارد آشپزخانه آسیب زده و باعث ورود تراشه‌های ریز به غذای شما و یا چاقو سُر خورده و باعث جراحت شما گردد. چوب یا پلاستیک سخت (غیرمنعطف) هنوز هم بهترین تختة برش هستند. تخته باید به طور منظم تمیز شده و اگر پلاستیکی است باید در محیط‌های پر مصرف در یک محلول 10:1 آب و مواد سفیدکننده غوطه‌ور شود تا به طور منظم تمیز گردد.

اکثر جراحات ناشی از چاقوها بیشتر به دلیل کند بودن آنهاست تا تیز بودن آنها ، زیرا از فشار بیشتری برای بریدن استفاده می‌شود و احتمال بیشتری وجود دارد که چاقو سُر بخورد. 

- بیشتر بر کیفیت تمرکز کنید نه برند. اغلب، هدف شما دستیابی به محصولات با کیفیت خوب با نرخ‌های ارزان‌تر است. محصول چه از یک برند بالا باشد و چه یک برند پایین، به هر حال باید برای آن پول بپردازید.

اگر چاقوها جزء مجموعه‌های شخصی شما هستند، سعی کنید کسی جز خودتان از آنها استفاده نکند. در نهایت، اکثر جراحات ناشی از چاقوها در جایی که به دلیل کُندی نباشد، در زمانی است که افراد از چاقوهایی استفاده کرده‌اند که با آنها آشنایی نداشته‌اند.

 چاقوهای خود را با دقت نگهداری کنید

یک مجموعة چاقو خوب است لذا باید همانند آچار، یک قفسه برای نگهداری چاقو وجود داشته باشد. برخی چاقوها در جعبة نگهداری خود قرار دارند اما بسیاری از سرآشپزها چاقوهای خود را در یک پیش‌بند قدیمی می‌پیچند (با تضمین این که چاقوها با یکدیگر تماسی نداشته باشند) و پیش‌بند را محکم می‌بندند تا باز نشود و چاقوها نیفتند. چاقوها دارای نوارهای مغناطیسی نیستند که به ما هشدار دهند اما محیط‌هایی برای نگه داری خوب هستد که در آنها کودکی وجود ندارد و باید در جایی نصب شوند که ضربه نمی‌خورند و نمی‌افتند. همینطور توصیه نمی شود چاقوها در یک جعبه‌ابزار یا کشوی کابینت آشپزخانه  آزاد نگهداریشود.

در فروشگاه‌ها برای خرید چاقو چرخ بزنید

 اینترنت می‌تواند یک منبع عالی برای یافتن برندهای با کیفیت و با قیمت خوب باشد و بسیاری از عمده‌فروشان دارای وب‌سایت‌های خرید مستقیم برای دستیابی به چاقوهای مناسب با قیمت بسیار خوب هستند. البته، حتماً حداقل یک بار از فروشگاه بازدید کنید تا چاقوهایی که می‌خواهید به صورت الکترونیکی خریداری نمایید را حس کنید یا مطمئن شوید که سیاست بازگرداندن خوبی در صورتی وجود دارد که شما چاقو را در زمان دریافت نپسندید. چاقوها یک سرمایه‌گذاری هستند زیرا یک مجموعة خوب می‌تواند سال‌ها (20 تا 30 سال یا حتی بیشتر) ماندگاری داشته باشد لذا بهترین کار انتخاب چاقویی است که ماندگار است و به خوبی برای شما کار می‌کند و آشپزی را برای شما آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه صنایع دستی شُوال

فروشگاه صنایع دستی شُوال بوسیله ی ارتباط مستقیم با استاد کاران بنام صنایع دستی کشور بستری مناسب برای خرید محصولات صنایع دستی با قیمتی مناسب و تضمین اصالت کالا فراهم آورده است .در حال حاضر فروشگاه اینترنتی شوال مبادرت به فروش صنایع دستی استان زنجان کرده است .وامیدواریم با خدمات ارائه شده بتوانیم تجربه یک خرید آسان برای شما مشتریان عزیز فراهم کنیم .لازم به ذکر است که شوال در هیچ نقطه‏ ای از کشور به غیر از واحد مرکزی مستقر در زنجان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش ندارد و کلیه خدمات در سراسر کشور تنها در این مرکز ارائه می‏‏‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی