اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180946483

آنچه باید درباره ظروف مسی بدانید

صفر تا صد ظروف مسی

کد: 13950822180946483

https://goo.gl/Qg1bsr

، زنجان , (اخبار رسمی): مزایای استفاده از ظروف مسی تنها در ظاهر زیبای آن خلاصه نمی شود بلکه آشپزی با ظروف مسی مثل این است که از یک اتاق با صندلی چوبی خشک به یک اتاق دارای مبل چرم رفته باشیم .

درباره ظروف مسی

به گزارش اخباررسمی از روابط عمومی فروشگاه صنایع دستی شُوال، انتخاب یک ظرف مناسب برای آشپزی امروزه به یکی از دغدغه های خانم های خانه دار تبدیل شده است و بسیاری از کسب و کارها برای منفعت و گسترش سهم خود در بازار به واردات ظروفی که هنوز بر سر خوب یا بد بودن آنها برای حضور در سبد کالایی خانوار به قطعیت نرسیده ایم مبادرت می ورزند .

در حالی که صنعت ما در این زمینه حرف هایی برای گفتن دارد به شرطی که کمی بیشتر به برجسته کردن نقاط قوت و آگاهی رسانی به عموم مردم بپردازیم . برای مثال بخشی از خانوار کشور به دلیل بومی بودن تولید ظروف مسی در آن منطقه با مزایای استفاده از این ظروف آشنایی دارند و از جهات گوناگون در سالیان متمادی ظرفیت های استفاده از ظروف مسی برای آنها اثبات شده است . در این گزارش به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در جهت استفاده از ظروف مسی برای پخت و پز به شما کمک می‌کند .

توصیه های پزشکی

به توصیه پزشکان افرادی که از درد مفاصل رنج می برند، می توانند برای رفع این درد از دستبند مسی استفاده کنند ، که دلیل این امر را هم کمبود یون های مس در خون ذکر می کنند که با تماس دستبند مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصی کاسته می شود.

همچنین خواص ضد میکروبی مس به طور چشمگیری از تولید مثل باکتری ها جلوگیری کرده و سبب از بین رفتن باکتری ها می شود . وجود این ویژگی ها بود که از سالیان دور استفاده از ظروف مسی در خانواده ها رواج داشت . برای مطالعه بیشتر خواص پزشکی ظروف مسی می توانید این مطلب را بخوانید چگونه از ظروف مسی بیشترین بهره را ببریم ؟

مزایای مصرفی

مزایای استفاده از ظروف مسی تنها در ظاهر زیبای آن خلاصه نمی شود بلکه آشپزی با ظروف مسی مثل این است که از یک اتاق با صندلی چوبی خشک به یک اتاق دارای مبل چرم رفته باشیم . اجازه دهید به برخی از این تفاوت ها نگاهی بیاندازیم :

حرارت یکنواخت: بسیاری از ظروفی که هم اکنون در خانه های ما هستند حرارت را به طور غیر قابل پیش بینی در سطح ظرف انتقال می دهند که این خود یک امتیاز منفی برای آشپزی است . در مقابل ظروف مسی با انتقال حرارت به صورت یکنواخت تمامی سطح ظرف را پوشش داده و باعث پخت یکنواخت غذا می شود .

صرفه جویی انرژی: انتقال حرارت بالا در ظروف مسی منجر به این خواهد شد که شما در مواجهه با قبض گاز چهره ای خندان داشته باشید .

حمایت از محیط زیست: با استفاده از ظروف مسی به دو دلیل حمایت خود را از محیط زیست اعلام  می کنید ، نخست این که مواد اولیه ظروف مسی به صورت طبیعی در طبیعت یافت شده و همچنین چس از پایان عمر استفاده قابل بازیافت بوده و هیچگونه آسیبی به محیط زیست نخواهد داشت . دوم به دلیل رسانای گرمایی بالا این ظروف ، مدت زمان آشپزی و میزان انرژی مصرفی کاهش می یابد که در دراز مدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود .

طول عمر بالا: ظروف مسی برخلاف ظروف تفلون دارای طول عمر بالایی هستند چرا که با از بین رفتن لایه تفلون آنها ، این ظروف بلا استفاده شده و دیگر نمی توان از این ظروف برای آشپزی استفاده کرد. درحالی که با از بین رفتن لایه قلع ظروف مسی می توان با سفید کاری دوباره و چند باره از این ظروف استفاده طولانی تری داشته باشیم .

اولین روز استفاده

توجه داشته باشید که در اولین روز استفاده از ظروف مسی مقداری شیر درون ظروف مسی بجوشانید تا هم ظروف مسی ضد عفونی شده و هم از سیاه شدن زود هنگام درون ظروف مسی جلوگیری شود. البته به یاد داشته باشید که همیشه و در هر زمان هنگام استفاده از ظروف مسی با توجه به انتقال حرارت بالا از شعله پایین و یا  شعله پخش کن استفاده کنید .

نحوه تمیز کردن قسمت بیرونی ظرف در خانه

روش اول : به مقدار یک فنجان آبلیمو داخل یک ظرف ریخته و با پودر رخت شویی یک محلول بسازید و سپس با یک اسفنج یا پارچه نرم محلول را روی بدنه ظروف مسی بکشید تا لکه های سیاه آن از بین برود .

روش دوم : سس گوجه فرنگی را به صورت لایه نازکی بر روی ظرف بمالید و اجازه دهید تا چند دقیقه سس گوجه بر روی ظرف بماند ، سپس با نیروی بیشتر ظرف را با یک دستمال بمالید و ظرف را بشویید تا درخشان بودن مس نمایان شود .

روش سوم : با استفاده از جلا سنج سطح ظرف را به صورت یک لایه نازک بپوشانید و پس از 5 الی 10 دقیقه با یک پارچه نرم جلاسنج را از سطح ظرف پاک کنید  و سپس با استفاده از یک پارچه زبر سطح ظرف را خوب تمیز کنید تا دوباره مثل روز اول درخشان شود .

قسمت داخلی ظرف ( قلع داخلی )

در سطح داخلی ظروف مسی به دلیل وجود قلع ، پس از استفاده از آن مخصوصا طبخ غذا های ترش و کُلُری که مخلوط آب آشامیدنی است ، لکه های سیاه رنگی نمایان می شود که این به دلیل خاصیت ویژه فلز قلع و کلر آب بوده و جای هیچگونه نگرانی برای سلامتی مصرف کننده نیست . حتی شما می توانید جهت از بین بردن و تمیز کردن نسبی این لکه ها سطح داخلی را با خاکستر و پودر ظرف شویی توسط اسکاج نرم بشویید و از کشیدن هرگونه سیم ظرف شویی جدا خودداری شود .

در صورت ظاهر شدن قرمزی مس بر سطح داخلی ظروف پخت هرگونه شیرینی و حتی برنج بلا مانع است و تنها از پخت غذا های ترش خودداری کنید و یا اینکه نسبت به قلع اندود کردن ظروف اقدام نمایید .

 متاسفانه در زمینه تولید این ظروف نیز افرادی سودجو هستند که به جای استفاده از قلع از سرب یا درصدی از آن استفاده می کنند که بسیار مضر است . به همین خاطر هنگام مراجعه به سفید گری حتما از اصالت کسب و کار مطمئن شوید .

تفاوت ظروف دست ساز و ماشینی

کلیه ظروف مسی از لحاظ ساخت شامل سه دسته ماشینی، نیمه چکش کاری و دست ساز می شود . تمام مراحل ساخت ظروف ماشینی از خم کاری گرفته تا پرس کاری توسط دستگاه انجام شده و از نظر ظاهری هم خطوطی موازی روی بدنه داشته و قیمت کمتری دارند اما ظروف نمیه چکش کاری پس از خم شدن توسط دسگاه خم کاری توسط مسگرها چکش کاری شده روی بدنه ظروف جای تعدادی چکش کاری دیده شده و قیمت شان از ظروف ماشینی بالاتر است ولی ظروف کاملا دست ساز تمام مراحل ساختشان با دست انجام شده و روی بدنه آنها جای چکش کاری به وفور دیده شده همچنین لحیم کاری های برنج نیز در کناره ای این ظروف دیده می شود و قیمت شان از همه گران تر است. لازم به ذکر است که ظروف مسی هر چه قدر چکش کاری بیشتری داشته باشند ، بهتر یون آزاد می کنند . همچنین ظروف دست ساز دارای وزنی مناسب و به اندازه کافی سنگین است که به نشستن ایمن بر روی شعله اجاق کمک می کند . به همین دلیل موقع خرید ظروف مسی ظروفی را خرید کنید که چکش کاری بیشتری داشته باشد و یا اینکه کاملا دست ساز باشد تا علاوه بر اینکه از خواص آن استفاده کنید از یک اثر هنری فوق العاده زیبا بهره مند شوید . 

قیمت ظروف مسی چگونه تعیین می شود

قیمت فلز مس توسط بازار جهانی LME در لندن قیمت گذاری می شود . بعد از آن ، مراحل ساخت است که بر روی این قیمت افزوده می شود . دلیل دیگر استفاده از روکش لایه داخلی است ( قلع ) که این فلز نیز دارای قیمت جهانی چندین برابر فلز مس است . دلیل تغییر قیمت ظروف مسی نیز تغییر در قیمت جهانی این فلزات است .

صرف نظر از گرانی ظروف مسی و هزینه قلع اندود کردن آن بهترین ظرف برای پخت و پز ظروف مسی است . علاوه بر این دلایل  ، خرید این ظروف باعث افزایش تولید داخلی و کاهش واردات ظروف خارجی خواهد شد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه صنایع دستی شُوال

فروشگاه صنایع دستی شُوال بوسیله ی ارتباط مستقیم با استاد کاران بنام صنایع دستی کشور بستری مناسب برای خرید محصولات صنایع دستی با قیمتی مناسب و تضمین اصالت کالا فراهم آورده است .در حال حاضر فروشگاه اینترنتی شوال مبادرت به فروش صنایع دستی استان زنجان کرده است .وامیدواریم با خدمات ارائه شده بتوانیم تجربه یک خرید آسان برای شما مشتریان عزیز فراهم کنیم .لازم به ذکر است که شوال در هیچ نقطه‏ ای از کشور به غیر از واحد مرکزی مستقر در زنجان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش ندارد و کلیه خدمات در سراسر کشور تنها در این مرکز ارائه می‏‏‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی