اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174575500

رییس خانه معدن خبرداد

عملکرد انفرادی شرکت ها باعث سهم اندک دربازار جهانی

کد: 13950811174575500

https://goo.gl/WF1dv2

، تهران , (اخبار رسمی): انفرادی عمل کردن شرکت‌ها در بازارهای صادراتی به افزایش هزینه‌ها و سهم پایین در بازارهای متنوع منجر شده است. بهرامن معتقد است باید از این شیوه عملکرد در صادرات فاصله بگیریم و کنسرسیومی عمل کنیم.

عملکرد انفرادی شرکت ها باعث سهم اندک دربازار جهانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران بازارهای جدید از مهم‌ترین مباحث تجاری روزهای پسابرجام است. حضور و ماندگاری در بازارهای جدید به الزاماتی در بخش‌های مختلف نیاز دارد. بازار آفریقا یکی از بازارهای جدید است که ایران تلاش می کند در حوزه های مختلف از جمله صنایع معدنی این بازار را فعال کند. محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران دراین‌باره گفت: بازارسازی برای انواع تولیدات ایرانی باید در برنامه‌ها و استراتژی‌های آینده کشور قرار بگیرد. نه صرفاً بازار آفریقا بلکه باید برای تمام بازارها و  فرصت‌های پیش رو برنامه بریزیم. مصرف داخلی ما ظرفیت مشخص و تعریف‌شده‌ای دارد درحالی‌که در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله معدن ظرفیت تولید بیشتر از مصرف داخلی داریم که در برنامه توسعه برای تحقق این میزان تولید اهدافی را تعیین کردیم پس باید برای بازار فروش این تولیدات هم تلاش کنیم.

بهرامن با اشاره به اینکه بدون بازار سازی بدون شک در آینده نزدیک با چالش‌های بزرگی در حوزه معدن مواجه می‌شویم گفت: برای تولید حجیم مواد معدنی برنامه داریم اما باید با توجه به سلایق بازار و استانداردهای جهانی مواد معدنی را فرآوری کنیم و از خام فروشی فاصله بگیریم. خام فروشی به دلیل ارزش‌افزوده پایین توجیه اقتصادی ندارد درنتیجه پس از گام اول یعنی تولید انبوه باید به فرآوری و سپس بازاریابی بپردازیم. بازارهای هدف ما می‌تواند بازارهای کشورهای آفریقایی را هم شامل شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه صادرات فلزات به‌ویژه فولاد به آفریقا به‌صرفه است گفت: رعایت استانداردهای جهانی و انفرادی عمل نکردن از مهم‌ترین چالش‌های صادرات بخش معدن است. در دیگر بخش‌های صادراتی ازجمله پتروشیمی معضل انفرادی عمل کردن شرکت‌ها به سهم پایین در بازارهای متنوع منجر شده است که تناسبی با ظرفیت‌های داخلی در پتروشیمی ندارد. این در حالی است که تجمیع واحدها و فعالیت‌های صادراتی می‌تواند به افزایش سهم ایران در بازارهای متنوع جهانی منجر شود.

رئیس خانه معدن با اشاره به اینکه بازار آفریقا بازاری نو برای ایران است و بیشتر کشورهای آفریقایی درحال‌توسعه هستند گفت: به‌طورقطع این کشورها برای تأمین اقلام مختلف معدنی ازجمله سیمان، فلزات، سنگ‌های ساختمانی، فولاد و دیگر مصالح ساختمانی با ایران وارد معامله می‌شوند اما رعایت استانداردها، مدیریت درست تولید و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات برای حضور مؤثر در بازارهای جهانی ضروری است.

بهرامن با اشاره به اینکه بازار آفریقا باوجود بکر بودن بازار راحتی برای ایران نیست گفت: حضور انفرادی شرکت‌ها در بازارهایی مثل آفریقا هزینه بالایی دارد و بهتر است برای موفقیت بیشتر کنسرسیومی عمل کنیم. در این مسیر نقش اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌هایی مثل سازمان توسعه تجارت اساسی و تعیین‌کننده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]