اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812174756502

اتوبوس های اهواز مبلغان شعائر عاشورایی شدند

کد: 13950812174756502

https://goo.gl/9i61Yl

، اهواز , (اخبار رسمی): سازمان اتوبوسرانی اهوازدست به ابتکاری جدید زده و تعدادی از اتوبوس های شهری را با طرح هایی از کتیبه ها ، شعار ها و احادیث عاشورایی آراسته کرده است.

اتوبوس های اهواز مبلغان شعائر عاشورایی شدند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  اداره روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی اهوازمحمد نصیری فر مدیر روابط عمومی گفت: سازمان اتوبوسرانی با همکاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خوزستان و شرکت فولاد اکسین خوزستان، تعدادی از اتوبوس ها را با هدف انتشار شعائر الهی و ایجاد شور و شعور در جامعه، اقدام به نصب استیکر با مضامین عاشورایی کرد.

نصیری فر طراحی اتوبوس ها با مضامین عاشورایی در آستانه اربعین حسینی (ع) را با اهمیت توصیف کرد و افزود : بدون تردید تلاش برای احیا و بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) و یاران باوفایش یادآور حزن و مصیبت جانکاهی است که به وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع)  رسیده و حقیقت این است که بقای اسلام مرهون دو ماه محرم و صفر است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در 12 تیر 1371 اظهار کرد: نکته‌ای که بایدگفته شود این است که شعائر الهی محدود به عناوین محدود ( اذان و برائت مشرکین و دعای عرفه و نماز جماعت و جمعه و اعتکاف ) نیست و در گذر زمان امور متعددی به‌ عنوان شعائر وارد فرهنگ دینی ما شده است.

 پس لزوم تمسک به شعائر الهی ضرورتی تردید ناپذیر است و اقدام سازمان اتوبوسرانی اهواز ابتکاری پسندیده و ارزشمند برای تعظیم و بزرگداشت نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش محسوب می شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اهواز

برخی از مورخان قدیم، تاریخ بنای اهواز را مربوط به ابتدای دوره ساسانیان و از اقدامات « اردشیر بابکان» بنیانگذار این سلسله دانسته و برخی نیز آن را از شهرهای دوره ایلامی دانسته‌اند که توسط اردشیر فقط بازسازی شده است. عده‌ای از مورخان متاخر عنوان کرده‌اند نام اهواز در دوران باستان (اوکسین) بوده است، درصورتی که بنابر نظر برخی مورخان اوکسی (Uxi) و اوکسیان (Uxian) یونانی شده کلمه (اووج) و (خوز) بوده و اوکسی ها یا همان خوزی ها ساکنین سرزمین خوزستان بوده‌اند و این شهر در دوره ایلامیان (تاریانا) (Tareiana) خوانده می شد. در طول تاریخ شهر اهواز دارای نام های متعددی بوده به طوری که (اگی نیز) یونانی شده نام این شهر است. شهررام، یارام شهر هرمزاردشیر، هوزمسیر، هرمشیر، هومشیر، هوجستان واجار، اخواز، سوق الاهواز، خزعلیه، ناصریه و... از جمله نام هایی است که برآن گذاشته شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه