اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207906502

بازارچه آبزیان حصیرآباد اهوازدر آستانه بهره برداری

کد: 13951006207906502

https://goo.gl/h9HBxk

، اهواز , (اخبار رسمی): به همت سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی بازارچه آبزیان در منطقه حصیرآباد اهواز در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

بازارچه آبزیان حصیرآباد اهوازدر آستانه بهره برداری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اهواز ، مدیر عامل سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی  شهرداری اهواز با بیان این مطلب که در دوره مدیریتی جدید در کنار الزام دارا بودن پیوست های علمی و فنی پروژه های عمرانی در این سازمان به اقتضائات محیطی ،شرایط بومی و تاریخی و حتی گرایش مخاطب و ذی نفعان نیز توجه خواهد شد ،توضیح داد : یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری ،ساماندهی بازارچه های محلی سنتی و قدیمی مبتی بر معیارها و الزامات بهداشتی ،ایمنی و حتی ترافیکی و مطابق با نیازهای روز شهروندان است ،از این رو سیاست حذف بازارچه های سنتی –محلی را نه تنها علمی بلکه عملی نمی دانیم .

فرزین ترهنده خاطر نشان کرد :سازمان میادین بر حسب وظیفه ذاتی خود طی یک فرایند دقیق و حساب شده با استفاده از توان علمی موجود در استان ،نسبت به بررسی علمی وضعیت بازارچه های سنتی –محلی در نقاط مختلف شهر اهواز اقدام نموده است و در حال حاضر نقائص ،چالش ها و راهکارها ی بهینه سازی این بازارچه ها که محصول یک کار تحقیقاتی و همه جانبه است به شکل نرم افزارهای مشاوره ای آماده شده است .

مدیر عامل سازمان میادین شهرداری اهواز افزود: در مراحل اجرایی ساخت بازارچه های جدید یا اصلاح بازارچه های قدیمی در کنار توجه به نما ،منظر و تطابق محیطی و سازگاری ترافیکی به وجود و تامین زیر ساخت هایی چون آب ،فاضلاب و دفع بهداشتی پسماند نیز توجه خواهد شد .

وی ادامه داد: گستردگی و تراکم شهر اهواز ،تامین پارکینگ و مسیرهای دسترسی سهل و امن را برای عبور و مرور شهروندان به بازارچه ها مورد تاکید قرار می دهد و در این زمینه نیز اقدامات فراوانی در دست اقدام است .

ترهنده بر ضرورت جانمایی منطقی و درست بازارچه ها بر اساس نیاز شهروندان تاکید کرده و توضیح داد : ساخت بازارچه های متعدد ماهی را در نقاط مختلف شهر اهواز با توجه به استقبالی که از این فرآورده ها در استان و شهر اهواز می شود در صورت تامین زمین مناسب و تحویل آن توسط شهرداری به این سازمان در مناطق 8 گانه در دست اقدام داریم .

ترهنده اعلام کرد: در همین راستا بازارچه ماهی وآبزیان در منطقه 7 شهرداری و در محله حصیرآباد خیابان کارون ،مراحل پایانی اجرایی خود را طی می کند .

وی پیشرفت بازار آبزیان حصیر آباد را 90 درصد اعلام کرد و گفت : این بازارچه با در نظر داشت همه امکانات مورد نیاز و تامین زیر ساخت های لازم مورد تایید مراکز بهداشتی به عنوان الگویی برای سایر بازارچه های آبزیان در دست اقدام در نقاط مختلف شهر اهواز تبدیل خواهد شد .

مدیر عامل سازمان میادین فرآورده های کشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز تصریح کرد : با توجه به تاکید شهردار محترم اهواز ،جناب آقای دکتر موسوی بر رعایت حقوق
مصرف کنندگان ،به شکل مکانیزه و برخط ،قیمت های عرضه کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفته و شهروندان از امکان نظارت آنلاین بر نحوه خرید خود در این بازارچه برخوردار خواهند بود که در نوع خود کم نظیر است .

ترهنده اضافه کرد : اشتغال زایی صورت گرفته در این بازارچه در قالب 25 غرفه 100 نفر خواهد بود واین ظرفیت بالای کسب و کارهای محلی را در تولید اشتغال پایدار و نقش شهرداری را در توسعه اقتصادی شهر نشان می دهد و جا دارد در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری از سوی نهادهای حمایتی صورت گیرد و شهرداری در جلب مشارکت های بخش خصوصی ،یاری شود .

ترهنده از افتتاح سامانه اعلام نرخنامه میوه و تره بار در سازمان متبوع خود خبر داد و گفت : مردم از این پس شاهد اعلام شفاف و عمومی نرخ عادلانه میوه و تره بار خواهند بود .

ترهنده گفت : از همین فرصت استفاده می کنم و از افراد علاقمند جهت مشارکت در عرضه ماهی در بازارچه آبزیان منطقه 7 دعوت می نمایم که آمادگی خود را به سازمان اعلام نمایند ،همچنین از سرمایه گذاران بخش خصوصی تقاضا دارم از فرصت های سرمایه گذاری در بخش های
بسته بندی میوه و تره بار و اقلام مورد نیاز شهروندان استفاده کنند و سازمان میادین آماده ارائه بسته های تشویقی و هر گونه همکاری مشاوره ای و فنی در این خصوص است .

وی در پایان از عنایت شهردار و مجموعه شورای اسلامی شهر به پروژه های عمرانی سازمان میادین قدردانی نمود .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اهواز

برخی از مورخان قدیم، تاریخ بنای اهواز را مربوط به ابتدای دوره ساسانیان و از اقدامات « اردشیر بابکان» بنیانگذار این سلسله دانسته و برخی نیز آن را از شهرهای دوره ایلامی دانسته‌اند که توسط اردشیر فقط بازسازی شده است. عده‌ای از مورخان متاخر عنوان کرده‌اند نام اهواز در دوران باستان (اوکسین) بوده است، درصورتی که بنابر نظر برخی مورخان اوکسی (Uxi) و اوکسیان (Uxian) یونانی شده کلمه (اووج) و (خوز) بوده و اوکسی ها یا همان خوزی ها ساکنین سرزمین خوزستان بوده‌اند و این شهر در دوره ایلامیان (تاریانا) (Tareiana) خوانده می شد. در طول تاریخ شهر اهواز دارای نام های متعددی بوده به طوری که (اگی نیز) یونانی شده نام این شهر است. شهررام، یارام شهر هرمزاردشیر، هوزمسیر، هرمشیر، هومشیر، هوجستان واجار، اخواز، سوق الاهواز، خزعلیه، ناصریه و... از جمله نام هایی است که برآن گذاشته شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | شهر و جامعه