اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950812174915500

رییس اتاق ایران و ایتالیا

مذاکره با فیات متوقف نشده است

کد: 13950812174915500

https://goo.gl/CKrMR7

، تهران , (اخبار رسمی): داغ شدن تنور رقابت خودروسازان داخلی و تلاش برای تنوع شکلی و ارتقای تجهیزات ایمنی از مسائل اثرگذار برافزایش تولید خودروی ایرانی است، صنعت خودرو در حال حاضر با برخی شرکای خارجی در همکاری مشترک به تفاهم رسیده و مذاکره با شرکت‌های خودروسازی مثل فیات هم چنان در جریان است.

مذاکره با فیات متوقف نشده است

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، احمد پور فلاح از مدیران صنعتی کشور در ارزیابی وضعیت فعلی صنعت خودروی ایران و در پاسخ به این سؤال که تسهیلات دهی بانک‌ها برای خرید خودرو در سال گذشته چقدر در افزایش تولید این صنعت مؤثر بوده است گفت: تحریک تقاضایی که در سال گذشته انجام شد در افزایش تولید بی‌تأثیر نبود اما در رابطه با حجم کلی تولید خودرو در ایران اثر قابل‌ملاحظه ای نداشت. می‌توان گفت 10 درصد از افزایش تولید سال جاری در صنعت خودرو ناشی از تحریک تقاضا با پرداخت تسهیلات ارزان برای خرید خودروست و عوامل دیگری برافزایش و تنوع تولید خودرو اثرگذار بوده است.

پور فلاح گفت: با آغاز دوره پسابرجام مذاکرات برای حضور رقبایی مثل فیات، پژو و شرکت‌های کره‌ای در ایران شروع شد و این باعث شد خودروسازان ایرانی نه‌تنها در دو شرکت اصلی خودروسازی بلکه در شرکت‌های رده دوم هم برای تنوع مدل و افزایش تولید بیشتر تلاش کنند. در حال حاضر در خیابان‌های تهران مدل‌های متنوعی از خودروهای داخلی را می‌بینیم و اسامی تازه‌ای را می‌شنویم که گویای تولید محصولات جدید یا ارتقای مدل‌های قبلی در شکل‌های متفاوت و با تجهیزات جدید به‌ویژه درزمینهٔ ایمنی است.

این فعال صنعتی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش کیفیت و تنوع مدل منجر به تحریک تقاضا می‌شود گفت: در یک سال گذشته قیمت خودرو تغییر نکرده است و این مسئله نه صرفاً به دلیل حمایت از مصرف‌کننده بلکه بیشتر به دلیل افزایش رقابت خودروسازان داخلی بوده است.

پور فلاح ادامه داد: افزایش تولید خودرو اتفاق خوبی در صنعت است و به‌طور حتم سهم صنعت خودرو در رشد 5 یا 6 درصدی سال جاری با توجه به اینکه توسعه این صنعت به رشد صنایع کوچک و متوسط پایین‌دستی منجر می شود، با افزایش تولید محقق خواهد شد. نگاه من به صنعت خودرو مثبت است و امیدوارم روند افزایش تولید ادامه پیدا کند.

رئیس اتاق ایران و ایتالیا هم‌چنین درباره مذاکرات شرکت خودروسازی فیات با خودروسازان ایرانی گفت: مذاکرات فیات با خودروسازان ایرانی در جریان است. این مذاکرات هنوز به امضای تفاهم‌نامه منجر نشده است. دست بالا را در مذاکرات داریم و تا زمان تحقق شرایط موردنظرمان در قراردادها مذاکره با شرکت‌های خارجی را دامه می‌دهیم.

پور فلاح گفت: دورانی که خودروسازان خارجی می‌توانستند دیدگاهشان را به ما تحمیل کنند گذشته است. امروز نه‌فقط با فیات بلکه با دیگر خودروسازان بزرگ دنیا برای همکاری در ایران گفت‌وگو می‌کنیم که اخیراً بحث مذاکره با بنز هم مطرح‌شده است.

رئیس اتاق ایران و ایتالیا درباره طولانی شدن مذاکره با فیات گفت: در همکاری‌های جدید بحث فروش محصول به شرکت‌های ایرانی و واردات خودرو مطرح نیست بلکه مذاکرات برای سرمایه‌گذاری مشترک انجام می‌شود درنتیجه تمام جوانب کار با دقت در مذاکرات بررسی می‌شود. علاوه بر این عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها به فراهم شدن مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها در کنار تسهیل روابط بانکی ایران با کشورهای دیگر نیاز دارد. متأسفانه هنوز بانک‌های درجه‌1 و 2 بین‌المللی در برقراری روابط بانکی با ایران کم‌کاری می‌کنند.

پور فلاح در ادامه با اشاره به اینکه بهبود وضعیت بنگاه‌های کوچک و متوسط و صنعتگران داخلی منجر به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای کار در ایران دارد گفت: گرفتاری‌های صنایع داخلی بدون تردید روند جذب سرمایه خارجی را تحت  تأثیر قرار می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]