اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950814175835607

مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم افتتاح شد

کد: 13950814175835607

https://goo.gl/p1Kl3N

، تهران , (اخبار رسمی): با هدف تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات در کشور، مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم امروز 12 آبان ماه 95 در در تالار امام جواد(ع) استانداری قم مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم افتتاح شد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت ارتباطات زیرساخت، در این مراسم که با استاندار قم،  شهریاری عضو شورایعالی فضای مجازی همراه بود، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: در دو سال نیم گذشته با توسعه فضای مجازی در کشور بیش از 30 هزار گروه نرم افزاری، اپلیکیشن موبایل تولید کردند و 110 هزار محصول تولید شده است.

 آذری جهرمی اظهار داشت: امروز در عرصه فضای مجازی شرکت ارتباطات زیرساخت مهم‌ترین کاری که پیگیری می‌کند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.
وی با بیان اینکه شرکت زیرساخت،  زیرساخت زیرساخت های کشور است، گفت: راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک داده ملی فاز اول اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات است که در کنار سایر الزامات مورد نیاز، بستر اصلی تحقق شبکه ملی اطلاعات را فراهم می‌آورد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی استان قم نگاه ویژه دارد و در این راستا افتتاح مرکز تبادل ترافیک قم 70 درصد هزینه انتقال داده را برای تولیدکنندگان محتوای دینی این استان کاهش می‌دهد.
وی به برخی از ویژگی‌های مرکز تبادل ترافیک قم اشاره کرد و یادآور شد: مراکز تولیدکننده محتوای دینی در استان قم باید به دنبال ارتباط با مراکز تبادل ترافیک باشند تا بتوانند در راستای توسعه بسترها گام‌های مطلوبی بردارند.
آذری جهرمی گفت: وظیفه ما این است در جنگ نابرابر امروز در فضای مجازی با راه‌اندازی شبکه ملی موانع را از راه تولید کنندگان محتوا برداریم و توان بومی خود را ایجاد و توسعه دهیم.
با راه‌اندازی مرکز تبادل ترافیک داده‌ی استان قم، دسترسی به دیتاسنتر سازمان فناوری اطلاعات و مراکز داده‌ی فرهنگی در استان با سرعت بالاتر و هزینه‌ی پایین امکان پذیر خواهد شد.
 اضافه شدن مرکز تبادل ترافیک استان قم به چرخه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات، علاوه بر کاهش هزینه‌های کاربران نهایی ، مزایایی از جمله کاهش هزینه‌های مراکز داده فرهنگی، افزایش امنیت سرویس‌های داخلی، رشد شاخص‌های ترافیکی ارتباطات و استقلال از پهنای باند بین الملل را به همراه خواهد داشت.
  با راه‌اندازی این مرکز، امکان تبادل ترافیک در شبکه‌ی ملی اطلاعات به صورت رایگان (Peering) فراهم خواهد شد و مراکز محتوا فقط برای دسترسی به اینترنت هزینه‌  پرداخت خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ارتباطات زیر ساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت)کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباطات ، با بهره مندی از سرمایه های انسانی و فنی و با توجه به جغرافیای سیاسی بی نظیر ایران در افق 1404 ، شرکتی خواهد بود :«پیشران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ، اول در منطقه (هاب منطقه )،تأثیرگذار در توزیع ظرفیت های ارتباطی جهان ». دست یافته به جایگاه برتر ترانزیت ارتباطات در سطح منطقه (قطب ارتباطی )، پیشران توسعه (کمی و کیفی )*بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور متکی بر فناوری های نوین امن و دارای جایگاه برتر منطقه، پیشرو در معرفی و ارائه سرویس های نوین ارتباطی در داخل کشور،مشتری مدار و پاسخگویی درخواست مشتریان در کوتاه ترین زمان ، با کمترین هزینه و متناسب با سطح خدمات درخواستی،مؤثر و نقش آفرین در مجامع و اتحادیه های بین المللی و دارای تعامل سازنده با بازار جهانی را می توان مهمترین ویژگیهای شرکت در افق چشم انداز این شرکت دیده شده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]