اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950815176086385

با همکاری شهرداری بندرعباس و آموزش و پرورش

دانش آموزان رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می گیرند

کد: 13950815176086385

https://goo.gl/myZ97c

، بندر عباس , (اخبار رسمی): آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس مقاطع ابتدایی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و بمنظور بررسی نقش مدرسه در آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

دانش آموزان رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می گیرند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی توسط کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک ویژه کودکان در قالب مسابقه و تئاتر عروسکی با حضور شخصیت‌های عروسکی در مدارس انجام می‌شود.

محمد رضا کهوری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در این ارتباط اظهار کرد: شرط اصلی در فرهنگ‌سازی این مسئلۀ مهم اجتماعی تدوین و برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه در یک محیط  آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه به‌عنوان یک مرجع آموزشی، بهترین گزینه برای آموزش و تبیین این امر است، بر  نقش مؤثر آموزش‌و‌پرورش در‌ تعلیم و تبیین قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: آموزش فرهنگ ترافیک از سنین کودکی، پشتوانۀ محکمی برای اجرای صحیح قوانین و حصول نتایج قابل قبول در دوران بزرگسالی است.

کهوری افزود: در سال94 تعداد 9794 دانش‌آموز در مجموعه پارک ترافیک و تعداد 3085 دانش‌آموز در مدارس و  در نیمه اول سال 95 نیز  979 نفر در پارک ترافیک و تعداد 3417 نفر در مدارس تحت آموزش قرار گرفتند.

مشاوره رسانه‌ای مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در خصوص برگزاری فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه ترافیک که تحت عنوان کارگاه آموزشی ایمنی و ترافیک برگزار شد، اظهار کرد: این نوع کارگاه‌های آموزشی که از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با فرهنگ و رفتارهای ترافیکی برگزار می‌شود، تأثیر گذار خوبی در تربیت نسل آینده دارد.

جعفر مرادی شهدادی با اشاره به نقش مؤثر آموزش‌و‌پرورش در فرهنگ‌سازی ترافیک افزود: فراگیری فرهنگ ترافیک و یادگیری علایم راهنمایی را باید از سنین کودکی و دوره دبستان آغاز شود.

وی همچنین تأکید کرد: برگزاری چنین فعالیت‌هایی جهت آشنایی و آموزش دانش‌آموزان با مفاهیم ایمنی و ترافیک کاملا ضروری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری بندرعباس

تا قبل ازقرن چهارم هجری در حوالی بندرعباس فعلی بندر و روستای کوچکی بنام سورو وجود داشت. در سال 1514 پرتغالی ها این دهکده کوچک را برای پیاده شدن و بارگیری اجناس از خشکی انتخاب کردند. به‌دلیل خرچنگ زیادی که در سواحل این بندر وجود داشت نام آن را بندر کامارااو یا گامارایو یعنی بندر خرچنگ گذاشتند. نام متداول بعدی یعنی گامبرون به احتمال زیاد از لغت پرتغالی گامارائو اقتباس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه