اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178575607

مردم انتخاب کنند؛سیم کارت ایرانی یا عراقی

اختیار تعرفه دیتا در دست عراقی هاست

کد: 13950817178575607

https://goo.gl/sMDp0I

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تعرفه موبایل دیتا در عراق گران است افزود: ما از آنها خواسته ایم که این تعرفه ها را کاهش دهند و آنها نیز قرار است دراین مورد تجدید نظر کنند.

اختیار تعرفه دیتا در دست عراقی ها است

  به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیر ساخت  ، محمد جواد جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مسئول پیگیری کمیته اربعین در این وزارتخانه در خصوص اتصال فیبرهای نوری درشش نقطه مرزی میان ایران و عراق گفت: قبلاً پنج نقطه داشتیم که در شرایط فعلی ظرف یک ماه آینده ،نقطه ششم را به هم متصل می کنیم که این نقاط مرزی در ایران مرز چزابه و در عراق شهر شیب است.

وی با اشاره به حضور دو اپراتور عراقی در ایران برای همکاری های ایام اربعین، گفت: اپراتور کورک در سفر به ایران حضور نداشت چون بیشتر شمال عراق را پوشش می دهد.

 این مقام مسوول  در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت تعرفه تلفن ثابت و موبایل میان کشور ایران و عراق گفت: آنچه مد نظر است ارتباطات میان دو کشور است و ترافیکی که صادر و وارد می کنیم.تعرفه های ارتباطی از ایران به عراق 550 تومان است و از عراق به ایران  نیز مشابه آن مد نظر است .

جهرمی با اشاره به اینکه  دریافت پیامک در عراق رایگان  است، افزود: اما ارسال پیامک اپراتورهای مختلف با اپراتورهای عراقی فرق می کند.

پیش بینی افزایش زایر و افزایش  مسیرهای ارتباطی

رئیس هیات مدیره شرکت زیرساخت درباره خطوط E1 گفت: وقتی دو کشور ارتباطات شان را برقرار می کنند نیاز به مسیرهای ارتباطی دارند تا دو سال گذشته ارتباطات از اروپا سوئیچ می شد  اما خوشبختانه سال گذشته ارتباطات مستقیم شد و امسال با پیش بینی افزایش زائر تعداد E1 های میان دو کشور و ظرفیت آن افزایش و مسیر مستقیم می ماند؛ سال گذشته  یک  STM1 بود که امسال به  دو STM1 می رسد یعنی E1 64 به E1 128 افزایش می یابد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص تعرفه های دیتا برای کاربران زائر گفت: اختیار این تعرفه ها در دست طرف عراقی است و طرف عراقی اعلام کرده است که تخفیف هایی قائل می شود.

ضرورت اطلاع رسانی به مردم

وی با تاکید بر اینکه تعرفه دیتا ی موبایل  در عراق  گران است افزود: ما از آنها خواسته ایم که این تعرفه ها را کاهش دهند و آنها نیز قرار شد برای قیمت دیتا تجدید نظر کنند اما آنها نیز تعرفه آزاد و بسته دارند و لازم است که مردم از هزینه های آن آگاه باشند.

به گفته جهرمی  مطابق با گفته اپراتورهای عراقی این اپراتورها برای مکالمات زائران ایرانی و نیز دیتای زائران بسته های تشویقی در نظر گرفتند تا ارتباطات زوار با تسهیلات بهترین انجام شود.

  وی  اظهار کرد: همراه اول، ایرانسل و رایتل تعرفه های خودشان را اعلام کرده اند و مردم می توانند براساس تفاوت تعرفه ها، سرویس های خود را دریافت کنند.
  مردم حق انتخاب دارند

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی که توصیه ای برای خرید سیم کارت عراقی و یا ایرانی دارید گفت: مردم حق انتخاب دارند تا براساس تعرفه سیم کارت های های ایرانی و عراقی، هر کدام  را که با صرفه تر است انتخاب کنند. طبیعتاً اپراتورهای ایرانی علاقه مند هستند زوار ایرانی از رومینگ استفاده کننده و عراقی ها استفاده از سیم کارت های خود را مرقون به صرفه تر  می دانند.

جهرمی در پایان تصریح کرد:‌ برای برقراری ارتباطات بین المللی برای ایران استفاده از رومینگ مناسب تر است چون در ارتباط عراق به عراق رومینگ گران است و برای ارتباطات عراق به عراق سیم کارت های عراقی مناسب تر به نظر می رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ارتباطات زیر ساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت)کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباطات ، با بهره مندی از سرمایه های انسانی و فنی و با توجه به جغرافیای سیاسی بی نظیر ایران در افق 1404 ، شرکتی خواهد بود :«پیشران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ، اول در منطقه (هاب منطقه )،تأثیرگذار در توزیع ظرفیت های ارتباطی جهان ». دست یافته به جایگاه برتر ترانزیت ارتباطات در سطح منطقه (قطب ارتباطی )، پیشران توسعه (کمی و کیفی )*بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور متکی بر فناوری های نوین امن و دارای جایگاه برتر منطقه، پیشرو در معرفی و ارائه سرویس های نوین ارتباطی در داخل کشور،مشتری مدار و پاسخگویی درخواست مشتریان در کوتاه ترین زمان ، با کمترین هزینه و متناسب با سطح خدمات درخواستی،مؤثر و نقش آفرین در مجامع و اتحادیه های بین المللی و دارای تعامل سازنده با بازار جهانی را می توان مهمترین ویژگیهای شرکت در افق چشم انداز این شرکت دیده شده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]