اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180515990

اولین اولویت بودجه 96 تهران از نظر رییس کمیته محیط زیست شورای شهر

توسعه مترو مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل می کند

کد: 13950822180515990

https://goo.gl/mIz1ld

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اولین اولویت بودجه شهرداری تهران برای سال 96 چیست؟ گفت: با توجه به نگاه اعضای شورای شهر، محور بودجه سال آینده پایتخت، حفظ باقی مانده محیط زیست شهر تهران است.

توسعه مترو مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس محمد حقّانی افزود: مهم ترین مسأله ای که به منظور حفاظت از بقایای محیط زیست شهر تهران باید در اولویت قرار گیرد، توسعه خطوط مترو است و اگر می خواهیم مشکلات محیط زیست شهر حل شود، ابتدا باید مشکلات موجود بر سر راه توسعه مترو را حل کنیم.
وی با اشاره به این که اگر مسأله توسعه متروی تهران حل شود، بسیاری از مسائل اساسی این کلان شهر از تراکم ترافیک گرفته تا آلودگی هوا حل خواهد شد، اظهار کرد: البته مشکلات تهران به ترافیک و آلودگی هوا محدود نمی‌شود و آلودگی آب، آلودگی خاک و افزایش روزافزون جمعیت، از دیگر چالش هایی هستند که این کلان شهر و مردم آن با آنها دست و پنجه نرم می کند.
مهندس حقّانی با بیان این که اگر بخواهیم در شهری با زیرساخت های مناسب و بدون وجود انواع آلاینده ها زندگی کنیم، باید حمل و نقل عمومی را با محوریت مترو توسعه دهیم، تصریح کرد: به این منظور، نیاز است تا ضمن استفاده از متخصصان و مهندسان داخلی در صنعت مترو، تمام تلاشمان را به عمل آوریم تا نسبت به بومی سازی صد در صدی این صنعت اقدام نماییم.
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر در پایان با تأکید این که یکی از مهم ترین چالش های تهران، توسعه بی رویه این کلان شهر است، خاطرنشان کرد: تهران هر روز چه از نظر عمودی و چه از نظر افقی، بزرگ و بزرگ تر می شود و به تبع آن، مسائل و مشکلات این کلان شهر چند برابر می شود و از این رو، نیاز است تا پایتخت بیش از این گسترش پیدا نکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه