اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822181005950

پایه سکوی مشعل 13B پارس جنوبی بارگیری شد

کد: 13950822181005950

https://goo.gl/9GpGga

، تهران , (اخبار رسمی): پایه سکوی مشعل FSP-13B دیروز (جمعه، 21 آبان ماه) از یارد صنعتی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بارگیری شد.

پایه سکوی مشعل 13B پارس جنوبی بارگیری شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت  نفت و گاز پارس، پیام معتمد، سرپرست فاز 13 پارس جنوبی این عملیات را گام بزرگی در تکمیل سکوی 13B دانست و افزود: فرایند ساخت پایه سکوی مشعل FSP-13B که از ماه گذشته به شکل جدی پیگیری شده بود، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پنج شنبه 20 آبان ماه به پایان رسید و بارگیری آن روز جمعه با جرثقیل دریایی HL-5000 با موفقیت انجام شد.

وی افزود: این پایه سکو با 430 تن وزن، 67 متر ارتفاع، طول دهنه بالایی 8،8 متر و قاعده 22،3 متر به همراه ستون‎های 12 گانه آن با وزن 470 تن بر روی بارج آرتمیز قرار گرفت.

سرپرست فاز 13 پارس جنوبی عنوان کرد: عملیات مهاربندی پایه سکو و پایل‌های آن از امروز ( شنبه، 22 آبان ماه) به مدت سه روز انجام شده و این بارج، یارد صدرا را به سمت موقعیت B فاز 13 ترک خواهد کرد.

به گفته معتمد، عملیات نصب این سازه‌ها به مدت 14 روز با جرثقیل دریایی Sea Pad در خلیج فارس انجام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تامین منابع مالی مناسب توسط شرکت ملی نفت ایران و نظارت دقیق شرکت نفت و گاز پارس، ساخت سکوها و تجهیزات جانبی آنها در یارد صدرا از سرعت مناسبی برخوردار بوده و این چرخه به تدریج با ورود کالاهای بیشتر در ماه‌های آینده شاهد پیشرفت بهتری خواهد بود.

معتمد با اشاره به این‌که عرشه‌های B و D فاز 13، اردیبهشت ماه سال 96 آماده بارگیری و نصب در موقعیت مخزن خواهد شد، ادامه داد: با توجه به پایان عملیات حفاری تا قبل از عملیات نصب، مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، حداکثر ظرف مدت پنج ماه به پایان رسیده و این سکوها آماده ارسال گاز به پالایشگاه خشکی فاز13 واقع در سایت اختر خواهند بود.

سرپرست طرح توسعه فاز 13 افزود: به موازات آماده‌سازی این سکوها، سکوهای A وC هم به فاصله سه ماه بعد، تا اواخر مردادماه سال 96 به موقعیت‌های نصب در دریا ارسال می‌شوند.

به گفته این مقام، طرح توسعه فاز 13 به منظور برداشت روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز غنی از میدان پارس جنوبی طراحی شده و با پایان آن روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن پروپان و بوتان، تولید خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نفت و گاز پارس

شرکت نفت و گاز پارس یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران می‌باشد که در 1 دی 1377 تأسیس شد. ماموریت‌این شرکت، بهره‌برداری و توسعه کلیه فازهای میدان مشترک پارس جنوبی و میدان‌های گازی پارس شمالی، گلشن، فردوسی و همچنین توسعه لایه نفتی پارس جنوبی می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته