اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902187925950

تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی به پایان رسید

کد: 13950902187925950

https://goo.gl/xOWXpS

، تهران , (اخبار رسمی): تعمیرات اساسی 17 سکوی گازی تحت راهبری مدیریت عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس مطابق برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده، با موفقیت به پایان رسید.

تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی به پایان رسید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس،، بهمن طاهرپور، جانشین رئیس عملیات و تولید سکوی فاز یک پارس جنوبی (SPQ1) گفت: این تعمیرات در راستای آماده سازی کامل تاسیسات سکوها و تداوم برداشت حدود 420 میلیون مترمکعب گاز غنی از سکوهای ذکر شده در 6 ماه دوم امسال صورت گرفته است.

جانشین رئیس عملیات و تولید سکوی فاز یک عنوان کرد: با وجود این‌که انجام تعمیرات اساسی سکوها از نظر حجم، وسعت منطقه عملیاتی و شرایط بد جوی بی سابقه بوده، خوشبختانه این تعمیرات، بدون هیچ گونه حادثه‌ای و با رعایت استانداردهای ایمنی به پایان رسیده است.

طاهرپور با بیان اینکه در این عملیات 73 هزار و 752 نفر ساعت کار بدون حادثه به ثبت رسیده، افزود: سکوی SPQ1 با 31 هزار و 628 نفر ساعت و سکوی SPD12B با 1708 نفر ساعت دارای بیشترین و کمترین میزان نفر ساعت تعمیراتی بوده است.

به گفته وی، در مجموع چهار هزار و 100 آیتم تعمیراتی در بازه زمانی 125 روزه و باهمت کارکنان سکوها انجام شده است است.

جانشین رئیس عملیات و تولید سکوی فاز یک تصریح کرد: با توجه به ماهیت سکوهای پارس جنوبی که به صورت NNM (بدون نفر) طراحی شده و فاقد فضای کارگاهی و تعمیراتی است، تمامی پشتیبانی های صورت گرفته شده از سوی معاونت عملیات و پشتیبانی و سکوی فاز یک صورت گرفته است.

وی درباره میزان برداشت گاز از سکوهای یادشده، گفت: مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته شده، مدیریت تولید و عملیات نفت و گاز پارس مکلف به تولید روزانه حدود 420 میلیون مترمکعب گاز غنی از سکوهای فوق در طول 6 ماهه دوم سال است که به این میزان، تولید حدود 14 میلیون متر مکعب گاز غنی از سکوی سرچاهی SPD2 به سمت پالایشگاه فاز 19 را نیز باید اضافه کرد.

امسال نیز بخش دیگری از سکوهای درحال راه‌اندازی به مجموعه سکوهای تولیدی پارس جنوبی افزوده شده و ظرفیت برداشت گاز از میدان افزایش یابد.

 در بازه زمانی یادشده تاکنون بیش از 200 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده شده است. پیش بینی می شود امسال هم با بهره‌برداری از سکوی فازهای ذکر شده، تا اوایل سال آینده 100 میلیون مترمکعب گاز به تولید کنونی افزوده شده و ظرفیت برداشت از این میدان به 530 میلیون متر مکعب در روز برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نفت و گاز پارس

شرکت نفت و گاز پارس یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران می‌باشد که در 1 دی 1377 تأسیس شد. ماموریت‌این شرکت، بهره‌برداری و توسعه کلیه فازهای میدان مشترک پارس جنوبی و میدان‌های گازی پارس شمالی، گلشن، فردوسی و همچنین توسعه لایه نفتی پارس جنوبی می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته