در اماکن عمومی و پرترددراه اندازی شد

پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت به افراد دیابتی

کد: 13950823181096015

https://goo.gl/KpTZLB

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برنامه های مدیریت شهری همزمان با آغاز هفته ملی دیابت گفت: برنامه های امسال با شعار جهانی "چشم ها به دیابت" از 22 لغایت 28 آبان ماه در تمامی نقاط پایتخت برگزار می شود.

پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت به افراد دیابتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران سمانه زمانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: دیابت یک بیماری غیرواگیر است که تعداد زیادی از مبتلایان از بیماری خود آگاه نیستند. هم اکنون بیماری دیابت یکـی از مهم تـرین علـل فوت و نقص عضو و یکـی از نگرانـی هـای درحـال تشـدید بهداشـت عمـومی در دنیا است در حالی که شیوع این بیماری از طریـق مراقبـت مناسب قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه 14 نوامبر (23 آبان ماه) هر سال به نام روز جهانى دیابت خوانده مى‌شود، گفت: اداره کل سلامت و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه (اداره سلامت) امسال با همکاری سایر سازمان های ذیربط و همکار در شهرداری تهران، سازمان های دولتی، غیردولتی و انجمن های فعال در این حوزه برگزار می شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به روزشمار هفته ملی دیابت تصریح کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده شنبه با عنوان دیابت و سازمان های مردم نهاد، یکشنبه دیابت و مدرسه، دوشنبه  دیابت بیماری های غیر واگیر و نظام سلامت، سه شنبه دیابت و رسانه، چهارشنبه دیابت و مردم، پنج شنبه دیابت و ورزش و جمعه با عنوان دیابت و ائمه جمعه جماعات نام گذاری شده است.

به گفته زمانی اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی های عمومی درباره بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن (با اولویت بر پیشگیری)، بستر سازی مناسب برای جلب مشارکت نهادها و سازمان های دولتی، غیر دولتی، خیرین سلامت، سازمان های بین المللی و کلیه ذی نفعان، جلب مشارکت افراد دارای دیابت در اجرای برنامه های هفته دیابت و ایجاد بستر مناسب برای حضور فعال آن ها از مهم ترین اهداف برگزاری برنامه های هفته ملی دیابت در سال جاری است.

وی در ادامه با معرفی اهم برنامه های اجتماعی و فرهنگی در مناطق 22 گانه عنوان کرد: برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی ویژه افراد دیابتی و خانواده ها، راه اندازی پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت به افراد دیابتی (غربالگری قندخون، معاینه کف پا، مشاوره تغذیه، طب سنتی، توزیع بروشور و ...) در اماکن عمومی  و پر تردد، برگزاری مسابقات فرهنگی، آموزشی و ورزشی و برگزاری تورهای آموزشی- گردشگری از مهم ترین برنامه های هفته ملی دیابت در پایتخت است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: قرار است تا در مناطق 22 گانه از دبیران محلی و منطقه ای و اعضای فعال کانون تقدیر شود و ایستگاه ورزش صبحگاهی در یکی از بوستان های بزرگ منطقه با تشکیل حلقه دیابت برگزار شود.

زمانی تصریح کرد: علاوه بر این، قرار است تا در مدارس نسبت به ارائه آموزش های لازم در خصوص دیابت با روش T.O.T اقدام شود و همزمان پیامک هایی با مضمون شعارهای دیابت، بیماری های غیر واگیر و نظام سلامت در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. جشنواره صبحانه و غذاهای دیابتی از تاریخ 22 الی 28 آبان ماه در مناطق برگزار می شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران همچنین به برگزاری تورهای تهران گردی در مناطق پرداخت و خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه های تور گردشگری که به صورت منطقه ای برگزار می شود، بازدید از میدان مشق و کاخ گلستان به همراه گردش با لکوموتیو در محوطه میدان ارگ توسط اداره سلامت منطقه 12  در دستور کار قرار دارد.

به گفته زمانی به مناسبت گرامیداشت هفته دیابت، تجمع بزرگ انسانی اعضای کانون دیابت در روز جمعه 28/8/95 در محل میدان آزادی  با حضور 1000 نفر برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی