اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181485500

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران:

بحران بدهی ها عمیق تر می شود

کد: 13950823181485500

https://goo.gl/HcXsNp

، تهران , (اخبار رسمی): بانک‌ها همیشه تلاش می‌کنند در بورس وضعیت ارزیابی مثبتی از وضعیتشان ارائه دهند این در حالی است وضعیت بانک‌ها غیر شفاف و نامطلوب است.

بحران بدهی ها عمیق تر می شود

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، حمیدرضا صالحی عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد که نظام بانکی ما ازنظر گردش نقدینگی شرایط مناسبی ندارد و بحران بدهی‌ها هرسال عمیق‌تر می‌شود.  

وی ادامه داد: بانک‌ها موفق نشدند بدهی‌هایشان را به بانک مرکزی بپردازند و از سوی دیگر نتوانستند مطالباتشان را از  دیگر بخش‌ها دریافت کنند. درواقع گره‌گشایی از کار بانک‌ها به گشوده شدن گره بنگاه‌ها برای پرداخت معوقاتشان به بانک‌ها مرتبط است. با اجرای یک راه‌حل عملیاتی برای پرداخت معوقات بنگاه‌ها به سیستم بانکی می‌توان به بهبود وضعیت بانک‌ها امیدوار بود.

صالحی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند گفت: بانک‌ها همیشه تلاش می‌کنند در بورس وضعیت ارزیابی مثبتی از وضعیتشان ارائه دهند این در حالی است وضعیت بانک‌ها غیر شفاف و نامطلوب است و باید برای بهبود اوضاع دیگر بخش‌های مؤثر در حل مشکلات بانک‌ها را فعال کرد ازجمله آن‌ها بهبود وضعیت بنگاه‌های اقتصادی است.

بر همین اساس لازم به ذکر است که بدهی بانک‌ها بخش دولتی به بانک مرکزی روند افزایشی دارد. بر اساس جداول گزیده آمارهای اقتصادی شهریورماه 1395 بخش دولتی اعم از دولت و شرکت‌ها و موسسه‌های دولتی به بانک مرکزی در پایان شهریورماه 636 هزار میلیارد ریال به بانک مرکزی بدهکارند که این میزان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 23.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]