اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824183155763

افزایش 42 درصدی صادرات آبزیان در نیمه نخست سال

کد: 13950824183155763

https://goo.gl/FubnwI

، تهران , (اخبار رسمی): دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از افزایش 42 درصدی صادرات آبزیان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

افزایش 42 درصدی صادرات آبزیان در نیمه نخست سال

به گزارش اخباررسمی به نقل از سازمان شیلات ایران،  علی‌اکبر خدایی دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: ارزش 39 هزار تن محصولات آبزی صادرشده در سال جاری 110 میلیون دلار برآورد شده که از رشد ارزشی 42 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.
دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران ادامه داد: بیشترین افزایش صادرات در سال‌جاری مربوط به ماهیان یال‌اسبی است که میزان آن در سال گذشته هشت‌هزار تن بوده اما  امسال به 14 هزار تن رسیده است.

خدایی تصریح کرد: با وجود آنکه صادرات برخی گونه‌ها افزایش داشته، اما صادرات ماهی کپور که در سال گذشته هشت‌هزار و 600 تن بوده به شش‌هزار و 600 تن در سال جاری کاهش یافته است که باید دلیل افت صادرات آن را به برخی کشورها از جمله عراق بررسی کرد.

وی یادآور شد: تولید و صادرات برخی ماهیان مانند  قزل‌آلا و ماهیان خاویاری پرورشی امسال از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است ضمن اینکه با وجود مشکلاتی چون بیماری لکه‌سفید در مزارع میگوی استان خوزستان، شاهد تولید 117 تنی این آبزی در برخی مزارع بودیم که نشان داد امکان پرورش آن در کنار بیماری وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]