اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825183655500

دولت، رکود مسکن را در بودجه فراموش نکند

کد: 13950825183655500

https://goo.gl/IJICNq

، تهران , (اخبار رسمی): دولت می‌تواند با بهبود شرایط دریافت وام مسکن و افزایش میزان و مدیریت درست طرح مسکن مهر در مسیر پایان رکود مسکن گام بردارد.

دولت، رکود مسکن را در بودجه فراموش نکند

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا زهره وندی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و از فعالان صنعت ساختمان درباره بودجه 96 و الزامات پایان دادن به رکود مسکن گفت: دولت می‌تواند از چندراه در بودجه شرایط را برای خروج بخش مسکن از رکود فراهم کند. یکی از مهم‌ترین راه‌ها تجدیدنظر در وام‌های مسکن است. شرایط و مقدار وام‌های مسکن برای پایان دادن به رکود سنگین این بخش جوابگو نیست و باید برای تحریک بیشتر بازار شرایط بهترین برای دریافت وام مسکن فراهم کرد.  

زهره وندی گفت: یکی دیگر از مسائل مؤثر در رکود بخش مسکن طرح مسکن مهر است که تبدیل به یک معضل شده است و باید بودجه و مدیریت صحیح آن در برنامه بودجه تعریف شود. گره مسکن مهر تنها با افزایش اعتبار گشوده نمی‌شود بلکه مدیریت این اعتبار هم از اهمیت به سزایی برخوردار است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: طرح مسکن مهر از نظر ساختمان مشکل ندارد بلکه بیشتر کمبودهای این طرح در تأسیسات است. زیرساخت‌های انتقال آب و برق و گاز به این مناطق فراهم نیست و این در حالی است که متقاضیان مسکن مهر در انتظار تحویل واحدها هستند. تسریع در ساخت و تقویت زیرساخت‌های مسکن مهر می‌تواند به حرکت روبه‌جلو در صنایع ساختمان به‌ویژه فولاد، سیمان و سایر مصالح ساختمانی ایجاد کند.

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای آسانسور با اشاره به اینکه قیمت بعضی محصولات صنایع ساختمانی مثل فولاد، سیمان و دیگر مصالح ساختمانی در بازار داخلی گران‌تر از بازارهای جهانی است گفت: هر تن فولاد صادراتی ایران 250 دلار فروخته می‌شود و این در حالی است که یک‌تن فولاد در بازار داخلی باقیمت 450 دلار به فروش می‌رسد. قیمت بالای فولاد منجر به افزایش قیمت تمام‌شده مسکن شده است که باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد. ساخت‌وساز مسکن با توجه به قیمت مصالح ساختمانی به‌ویژه در مناطقی که مخاطب خاص در ساختمان ندارد به‌صرفه نیست. رکود صدور پروانه‌های ساختمانی به دلیل عدم جذابیت ساخت‌وساز عمیق شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]