راه اندازی «جمعه بازار کتاب» در محلات

کد: 13950827185336015

https://goo.gl/ErfQyj

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی و استقرار دائمی و مستمر «جمعه بازار کتاب» در محلات خبر داد.

راه اندازی «جمعه بازار کتاب» در محلات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا شریفی با بیان این که ویژه برنامه های متمرکز فرهنگی ترویجی، با رویکرد محلی دربیست وچهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار « ایران میخواند » از 24آبان الی 1 آذر طنین اندازترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سراسرشهرتهران، است، گفت: مناطق 22 گانه با مشارکت سرای محلات، برنامه هایی برای این هفته فرهنگی در دستور کار خود قرار داده اند که چاپ پوستر های تبلیغاتی با مضامین محوری کتاب و کتابخوانی، معرفی کتب برتر حوزه نشر و نیز تشکیل کمپین تبلیغاتی شعار واحد «محله میخواند» از جمله برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: فضاسازی ورودی سرای محله با رویکرد ترویجی تبلیغی با سازه کتاب ، میز کتاب، ارسال پیامک با smsسنتر و بلوتوث سنتر در سطح محلات شهر تهران، نواخته شدن زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی در مدارس منتخب و تجهیز قفسه های کلاسی ، با نام «کتاب و خانواده» و «خواندن، چراغ امید در خانواده» نامگذاری شده همراه با برگزاری برنامه‌های متنوع واجرای طرح «زنگ کتاب» در برنامه های درسی مدرسه است.

شریفی با اشاره به مراسم تجلیل از خادمین نشر و نیز بازدید مدیران ارشد شهرداری و نمایندگاه شورای اسلامی شهر تهران و صاحبان بنام فرهنگی از ناشرین و کتابفروشی های معتبر گفت: مراسم تقدیر از خادمان قلم ، دیدار مدیران ارشد شهرداری از مفاخر ارزنده حوزه ادب و چهره های ماندگار و شاخص مرتبط با کتاب و تقدیر از اهالی فرهیخته فرهنگی با «اعطای نشان شهروندی»، تجلیل از برترین های محلی و نیز شناسایی صاحبان بزرگترین کتابخانه های شخصی از دیگر اقدامات این هفته است.

اجرای برنامه عصرانه با طعم کتاب

وی با اشاره به برنامه عصرانه با طعم کتاب، نیز گفت: دایر نمودن دائمی موزه کتاب از تازه های نشر در سراهای فعال، ملاقات ملی فرهنگی ،محافل انس با کتاب با حضور شاعران ، نویسندگان و دوستداران کتاب در سرای محلات، رونمایی از آثار نویسندگان «تازه های نشر» همراه با معرفی نویسندگان و صاحبان قلم و نیز نشست ادبی به منظور گفتگوی چالشی محفل شعر خوانی با مضامین فرهنگ عاشورایی، از جمله برنامه ها در سرای محلات است.

این مسئول با اشاره به مراسم "هنر مقاومت" نیز خاطر نشان کرد: این برنامه شامل تجلیل و گرامیداشت این آثار با حضور ناشران، نویسندگان و شاعران دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگی با اشاره به برپایی کارگاه آموزشی روش های مطالعه «خوب بخوانید - خواننده خوبی شوید»، اظهار کرد: تندخوانی، روش مفید خواندن، مهارتهای مطالعه، قواعد وروش نقد صحیح ، آشنایی با اصول اولیه سطوح خواندن و فهمیدن و روش خلاصه نویسی در این کارگارها آموزش داده می شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، در ادامه گفت: برپایی خیابان «گذر کتاب» بامحوریت توسعه ترویجی کتاب شامل غرفه های تصویر گری کتاب کودک ، نمایش خیابانی با موضوع ارتقاء سطح مطالعه ،کاریکاتور ، قصه خوانی ، کارگاه روزنامه دیواری ، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی و نیز نمایشگاه موضوعی عرضه کتاب و محصولات فرهنگی با موضوع «سبک زندگی» «هویت ملی دینی» از دیگر برنامه های بارز این هفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: نمایشگاه «کتاب در قاب هنر» پوستر و کاریکاتورهای مفهومی و تاثیر گذار با موضوع محوری کتاب و کتابخوانی، نیز در هفته کتاب برگزار می شود.

شریفی با اشاره به برنامه پیوند مهربانی، اذعان کرد: این برنامه به منظور تبادل موضوعی کتاب با محوریت مساجد و کانونهای فرهنگی ( نذر کتاب ) معرفی مراکز دریافت کننده کتب و ملزومات وقف شده با هدف جلب کمک های مردمی وغیر دولتی درامر ترویج و مشارکت خیرین، اهدا کتاب به صورت فردی ( هبه کتاب ) و گروهی (کتابخانه های خانگی ) جهت تجهیز به مراکز بیمارستانها ، درمانگاهها و مراکز خاص است.

وی با اشاره به سابقه بزرگ عکس کتاب ، گفت: مسابقه بزرگ بهترین عکس از مراکزکتابخانه های شهر ، بهترین عکس از کتابخانه های مساجد ، بهترین عکس از کتابخانه های فعال مدارس محلات درمقاطع مختلف، نیز برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: 5 مسابقه بزرگ موضوع محور ونیز مسابقه بزرگ مناسبتی کتابخوانی درسطح مناطق ( مسابقه عاشورایی، ترویج حماسه حسینی و معرفت دینی؛ فرهنگ ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و... ) نیز برگزار می شود.

شریفی خاطرنشان کرد: خانه کتاب، سبد کتاب خانواده و ایجاد فضای مطالعه و دسترسی آسان به کتاب در مجتمع های مسکونی با هدف تاثیر بر سلامت اجتماعی نیز صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح نظر سنجی از شهروندان در خصوص «رویکردهای نوین اداره سراها» با هدف دستیابی به کیفیت خدمات و هویت شناسی محله ای با طراحی فرم واحد و یکدست یاد کرد.

شریفی با اشاره به اجرای مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوعات اولویت دار 18 گانه مدیریت شهری نیز گفت: این مسابقه با عناوین تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی ،مدیریت تغییرات فرهنگی، آسیب های اجتماعی و ارتقای هویت ملی مذهبی انقلابی با معرفی کتب به روز، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی کارگاه آموزشی توجیهی ، نیز اظهار کرد: این کارگاه ها با عناوین آشنایی با فن آوری در حوزه کتاب و کتابخوانی،جایگزینی کتاب الکترونیک؛ انتخاب یا اجبار،آسیب شناسی کتاب و مطالعه در کشور، نرم افزار کتابداری وی‍ژه کتابداران کتابخانه ها، دوره های آموزشی کاربردی و کیفی در تقویت و توانمند سازی کتابداران و نیز نشست های تخصصی با موضوع نقش کتابخانه ها در تحقق شعار نهضت مطالعه در هفته فرهنگی کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

وی در پایان از راه اندازی و استقرار دائمی و مستمر «جمعه بازار کتاب» در محلات خبر داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه