اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950829185666479

کاربردپذیری در تجارت الکترونیک چه نقشی دارد

رازهای یک فروشگاه اینترنتی جذاب

کد: 13950829185666479

https://goo.gl/DK8CGl

، تهران , (اخبار رسمی): تلاش کنید با استفاده از زبان نگارش گویا، واضح و متداول، اعتماد کاربر را جلب کنید؛ به شکلی که به سایت شما و مطالبش جذب شود و رویه‌ی جست و جو در سایت را ادامه دهد. همین نکته می‌تواند مقدمه خوبی برای خرید احتمالی کاربر از سایت شما باشد.

نقش کاربردپذیری در تجارت الکترونیک

به گزارش روابط عمومی حساب من، تجارت الکترونیک در اینده با تغییرات شگرفی مواجه خواهد شد که اطلاع از آنها می تواند فعالان این حوزه را کمک کند. برهمین اساس دراین گزارش برخی از مهمترین این تغییرات و نکات را یادآوری می کنیم

1 – نسل آینده قادر به کار کردن با کیبورد نخواهد بود

نسل جدید معمولا استفاده از اینترنت را با گوشی هوشمند، تبلت و دستگاه‌هایی از این دست شروع می‌کنند؛ ابزارهایی که فاقد کیبورد (فیزیکی) هستند. بنابراین باید در نظر داشت که این افراد به سختی با کیبورد کار خواهند کرد. این نکته نشان می‌دهد که در طراحی‌های آینده، باید توجه بیشتری به ابزارهای هوشمند داشت و طراحی به شکلی صورت پذیرد که برای کاربران جدید نیز راحت و دلپذیر باشد. بنابراین با در نظر گرفتن اینکه کار با کیبورد برای بسیاری از نوجوانان و برخی از کاربران موبایل و تبلت ساده نیست، می‌توان برای این نوع کاربران حین طراحی تمهیداتی در نظر گرفت تا تجربه بهتری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

2- محتوای بصری در تجارت الکترونیک حیاتی است
در حین اجرای تست‌های کاربردپذیری سرآوا، به این نتیجه رسیدیم که ارائه‌ی تصاویر واضح، گویا و واقع‌گرایانه و در نهایت زیبا برای محصولات، نقش مهمی در تجربه کاربر داشته و با رعایت آن می‌توان شاهد افزایش اعتماد، جلب توجه کاربران و در نتیجه افزایش فروش بود .ارائه‌ی اطلاعات کافی به کاربر از طریق تصویر کمک می‌کند تا کاربر بداند قرار است چه چیزی را از مأمور پست تحویل بگیرد، یا اطمینان حاصل کند آنچه که در آستانه‌ی خریدش است، دقیقا همان چیزیست که در صدد خرید آن بوده.

به کاربر اجازه دهید تصاویر بزرگ و باکیفیتی از محصول ببیند. در صورت امکان اجازه بدهید روی تصویر بزرگنمایی (Zoom) کند. این قابلیت باعث می‌شود کاربر احساس کند که شما قابل اعتماد هستید، چون چیزی را در مورد ظاهر محصول از او پنهان نمی‌کنید .همچنین سعی کنید تعداد کافی عکس از محصول در دسترس کاربر قرار دهید. کاربر توقع دارد بیش از فقط یکی-دو تصویر از کالای مورد نظرش ببیند. بنابراین این امکان را مهیا کنید که شخص، آنچه قرار است بخرد را از زوایای مختلف مشاهده کند. اگر لازم است، شرایطی فراهم کنید که بتواند تصوری از اندازه‌ی واقعی محصول پیدا کند .

علاوه بر تصاویر تکی از محصول، عکس‌هایی را نیز در هنگام استفاده یا وقتی آن را در دست گرفته‌اید، ارائه دهید. این عکس‌ها حس استفاده از محصول را به کاربر انتقال می‌دهد.

در نمایش محصول دقیق باشید. اگر در تصاویر ارائه شده برای نمایش کارکرد محصول، آن را در کنار چیز دیگری قرار می‌دهید، کاربر را مطلع سازید که این دو کالا با هم به فروش نمی‌رسند، تا سوء تفاهمی برای خریدار به وجود نیاید . جابجایی بین تصاویر را برای کاربر آسان کنید. استفاده از دکمه‌هایی در دو سوی چپ و راست عکس برای گشتن میان تصاویر روش مناسبی به شمار می‌رود. همچنین این امکان را فراهم کنید که کاربر بتواند با استفاده از کلیدهای جهت صفحه کلید هم بین تصاویر حرکت کند .

کاربران در خرید اینترنتی تا حد زیادی احساسی رفتار می‌کنند و غالباً از روی ظاهر و تصاویر تصمیم به خرید می‌گیرند. استفاده از عکس‌های زیبا و همگون با حال و هوای برند و وب‌سایت شما، حس اعتماد، هیجان و یک تجربه‌ی کاربری به‌یادماندنی برای کاربر شما خلق می‌کند . اگر محصول رنگ بندی دارد کاربر باید بتواند با انتخاب رنگ مورد علاقه، عکس‌های محصول در آن رنگ را ببیند. با این اوصاف، شاید وقتش رسیده که به فکر یک تیم عکاسی و یک مدیر هنری خبره باشید.

یکی از نکات مهم و اساسی در طراحی سایت‌های تجارت الکترونیک، استفاده از تصاویر واضح، مرتبط و زیبا از محصولاتی است که در فروشگاه به فروش می‌رسند. رعایت این نکته به کاربران این اطمینان را می‌دهد که کالایی که قصد خریدش را دارند دقیقا همان چیزی است که می‌خواهند و از کیفیتی که مد نظر دارند برخوردار است. بعلاوه، رعایت این نکته حس بهتری را حین بازدید از سایت به کاربر القا می‌کند.

برخی از نکاتی که باید در سایت‌های تجارت الکترونیک رعایت شوند:

تصاویر محصولات باید قابلیت بزرگنمایی داشته باشد.
به تعداد کافی و از زوایای مختلف، عکس از محصول در اختیار کاربر قرار گیرد.
عکس‌های محصولات بهتر است اختصاصی و دارای کیفیت بالا باشند.
برای محصولاتی که سایز آنها اهمیت دارد، محصول را در کنار جسم دیگری قرار دهید تا کاربر بتواند تصور دقیقی از اندازه محصول داشته باشد.
اگر محصول دارای رنگ‌بندی است، از تمام رنگ بند‌ی‌های محصول عکس قرار دهید.
امکان جابجا شدن بین عکس‌های محصول را در نمایش‌های مختلف وب سایت و روی دستگاه‌های مختلف فراهم کنید.

3- محتوای متنی باید با ذهنیت کاربران نزدیکی داشته باشد
درست است که استفاده از واژگان کاملاً پارسی می تواند نشاندهنده اهمیتی باشد که شما به این زبان می دهید، ولی باید به این نکته نیز توجه کنید که آیا کاربران و بازدیدکنندگان شما هم از این واژه ها استفاده می کنند یا خیر. در تست های کاربردپذیری به این نتیجه رسیدیم که وبسایت هایی که در آنها بیشتر از کلمات رایج بین کاربران استفاده شده بود با عناوین کامل، مرجع و قابل اعتماد توصیف شدند. در صورتی که در مقابل، سایر وبسایتها دولتی یا وابسته تصور شدند.

بنابراین تلاش کنید با استفاده از زبان نگارش گویا، واضح و متداول، اعتماد کاربر را جلب کنید؛ به شکلی که به سایت شما و مطالبش جذب شود و رویه‌ی جست و جو در سایت را ادامه دهد. همین نکته می‌تواند مقدمه خوبی برای خرید احتمالی کاربر از سایت شما باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

حساب من

مهمترین مطالب ارائه شده در وبسایت حساب من آدرس سایت رسمی بانک ، شعب، نرخ سود ، اخبار اختصاصی ، اینترنت بانک، تلفنبانک، ایمیل بانک، موبایل بانک، اس ام اس بانک، کارت های بانکی، دستگاههای خودپرداز ، pos ، تسهیلات بانکی و وام ، معرفی انواع حساب ها و خدمات ارزی ، خدمات چک و حوالجات ،صادرات و واردات ، آموزش مطالب بانکی ، تحلیل مسائل روز اقتصادی و مقالات علمی ، آموزش بورس و آمار و نمودارهای آنلاین بورس

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]