اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240456479

کارکردن مستمر بزرگترین چالش‌ پیش‌روی جوانان

فرزندانمان را از سنین کم به درآمدزایی عادت دهیم

کد: 13951211240456479

https://goo.gl/Sz2fNI

، تهران , (اخبار رسمی): متاسفانه در کشور ما حتی اگر خانواده ها و فرزندان تمایل به شرکت در برنامه های سبک کاری داشته باشند، موقعیت های شغلی مناسب نوجوانان که امنیت آنان را تضمین کرده و با شرایط سنی و ساعات خالی فرزندان همخوانی داشته باشد، وجود ندارد.

فرزندانمان را از سنین کم به درآمدزایی عادت دهیم

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی حساب من، یکی از چالش‌های بزرگی که بسیاری از جوانان و بزرگسالان کشور ما با آن روبرو می‌شوند، کارکردن به طور مستمر، منظم و با کیفیت، به منظور کسب درآمد است چرا که در کشور ما عرف آن است که فرزندان تا پایان مقطع دبیرستان ادامه تحصیل داده و معمولا بلافاصله پس از آن وارد دانشگاه شوند و در تمام این مدت مخارج آنان توسط والدین تامین می‌شود و حتی در بسیاری از خانواده‌ها، پس از رسیدن فرزندان به سن قانونی و در مدت تحصیل در دانشگاه نیز خانواده اجازه اشتغال به کار را به فرزندان نمی‌دهند و در مواردی که فرزندان شغل مناسبی یافته و مشغول به کار می‌شوند، عموما به دلیل آنکه از نحوه صحیح خرج و پس انداز کردن آگاه نیستند، بخش عمده درآمد خود را با خرید لوازم لوکس غیر ضروری نظیر تلفن همراه و ساعت هدر خواهند داد.

در نقطه مقابل، با نگاهی به جوامع پیشرفته در میابیم که خانواده ها فرزندان خود را از سنین پایین تشویق به انجام کارهای سبک‌و‌کسب درآمد می‌کند. در بسیاری از کشورهای غربی و موفق، کودکان از حدود ۱۰ یا ۱۲ سالگی، در تابستان یا در اوقات فراغت خود به کارهایی نظیر پخش روزنامه و مجله پرداخته و در سنین بالاتر در فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها مشغول به کار می‌شوند. کودکان در چنین جوامعی می‌آموزند که هدف کار کردن و کسب درآمد از راه قانونی و شرافتمندانه است و نوع شغل آنان، به هیچ عنوان شان انسانیشان را پایین نخواهد آورد.

متاسفانه در کشور ما حتی اگر خانواده ها و فرزندان تمایل به شرکت در برنامه های سبک کاری داشته باشند، موقعیت های شغلی مناسب نوجوانان که امنیت آنان را تضمین کرده و با شرایط سنی و ساعات خالی فرزندان همخوانی داشته باشد، وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید فرزندتان از سنین پایین کسب درآمد  و پس انداز را آموخته و به کار کردن عادت کند، لازم است در منزل برای وی موقعیت های شغلی فراهم کنید.

برای کمک به نوجوانان در مقاطع دبیرستان که مسئولیت پذیرتر هستند، بهترین راه آن است که خود آستین بالا بزنید و در آگهی روزنامه‌ها به دنبال مشاغل قابل انجام در منزل باشید. با توجه به علایق فرزند خود می‌توانید کار تایپ، سری دوزی، ساخت جعبه‌های کادویی و … را انتخاب کرده و در حقیقت این کار را برای خودتان درخواست کنید. سپس از فرزند خود بخواهید به شما کمک کرده و به ازای انجام هر کار، مطابق با قرار داد شما با کار فرما دستمزد دریافت کند.

این روش زمانی بهتر نتیجه می‌دهد که فرزندتان تمایل به خرید لباس یا وسیله‌ای داشته باشد و همکاری با شما را میانبری برای بدست آوردن پول کافی بداند.

توجه کنید که به اجبار فرزند خود را وادار به کارکردن نکنید، بلکه برای او انگیزه ایجاد کنید. همچنین به فرزند خود اجازه دهید درآمد خود را به هر شکل که تمایل دارد خرج کند. بهتر است در نوجوانی اشتباهات مالی داشته باشد و از این اشتباهات درس بگیرد تا زمانی که در یک سمت مناسب مشغول به کار شد، تمامی دستمزد خود را برای خریدهای اشتباه هدر ندهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

حساب من

مهمترین مطالب ارائه شده در وبسایت حساب من آدرس سایت رسمی بانک ، شعب، نرخ سود ، اخبار اختصاصی ، اینترنت بانک، تلفنبانک، ایمیل بانک، موبایل بانک، اس ام اس بانک، کارت های بانکی، دستگاههای خودپرداز ، pos ، تسهیلات بانکی و وام ، معرفی انواع حساب ها و خدمات ارزی ، خدمات چک و حوالجات ،صادرات و واردات ، آموزش مطالب بانکی ، تحلیل مسائل روز اقتصادی و مقالات علمی ، آموزش بورس و آمار و نمودارهای آنلاین بورس

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]