اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950829185995990

آلودگی هوا سبب تخریب مخاط چشم می شود

کد: 13950829185995990

https://goo.gl/mtGI8u

، تهران , (اخبار رسمی): عضو هیأت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام این که افزایش تعداد خودروها و ترافیک، سبب انتشار روزافزون و تجمع انواع آلاینده های مضر در هوای تنفسی شهرها شده، گفت: این آلاینده ها، علاوه بر تأثیرات منفی بر محیط زیست، سبب به مخاطره انداختن سلامتی انسان ها نیز شده اند.

آلودگی هوا سبب تخریب مخاط چشم می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر یعقوب حاجی زاده افزود: بارزترین آثار آلودگی هوا به صورت مشکلات قلبی و ریوی، تنگی نفس، کبودی لب ها و خستگی بروز می کند اما کمتر کسی از تأثیر این آلودگی ها بر چشم اطلاع دارد.

وی با اشاره به این که هوای آلوده در بر گیرنده آلاینده های خطرناکی است که قرار گرفتن در معرض آنها اثرات جبران ناپذیری بر بدن انسان بر جا می گذارد، اظهار کرد: ذرات معلق ریز کمتر از دو و نیم میکرون که بیشتر منشاء احتراق دارند، با تنفس به عمق ریه ها به جریان خون می رسند و از این طریق، به همه اندام های بدن مهاجرت می کنند و آثار سوء بر جا می گذارند.

دکتر حاجی زاده با بیان این که این ذرات در طولانی مدت در عروق ریز رسوب می کنند و سبب التهاب آنها می شوند، تصریح کرد: اگر این امر در عروق چشمی اتفاق بیفتد، کیفیت خون رسانی به چشم مختل می شود و تاری دید را به دنبال دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان با تأکید بر این که چشم نیز همانند دیگر اعضای بدن به محیطی سالم و پاکیزه نیاز دارد تا بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا، سبب تخریب مخاط چشم و در نتیجه سوزش و قرمزی چشم و اشک ریزش، شبیه همان حالتی که در اثر کندن پوست پیاز اتفاق می افتد، می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی