اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950829186015990

ذرات معلّق عامل اصلی پیری پوست است

کد: 13950829186015990

https://goo.gl/2p6YJN

، تهران , (اخبار رسمی): استاد مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست گفت: تا مدت ها تغییرات پوست ناشی از عوامل خارجی را به طور عمده مربوط به مواجهه با اشعه خورشید می دانستند،ولی به تازگی شواهدی مبنی بر نقش دیگر فاکتورهای محیطی از جمله مواجهه پوست با آلاینده ‌های هوا به عنوان یک فاکتور پاتوژنیک در پیری پوست مطرح شده است.

ذرات معلّق عامل اصلی پیری پوست است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر علیرضا فیروز افزود: اثرات سوء ذرات معلق موجود در هوا که منشاء عمده آنها عملکرد وسایل نقلیه است، عامل اصلی پیری پوست محسوب شده و منجر به ایجاد واکنش های اکسیداتیو در پوست می شوند.

وی با اشاره به توجیه علمی ارتباط میان ذرات معلق موجود در هوا به ویژه ذرات معلق ناشی از احتراق سوخت با پیدایش       لکه های پوستی، تیره شدن و پیری پوست، اظهار کرد: ذرات آلاینده، توانایی نفوذ به پوست را دارند و جای شک نیست که این ذرات بر اساس اندازه خود می توانند به داخل فولیکول های مو نیز نفوذ کنند.

دکتر فیروز با بیان این که ذرات معلق می توانند به سلول های زنده در لایه های عمقی تر پوست برسند و به صورت مستقیم عملکرد سلول های پوست را تحت تأثیر قرار دهند، تصریح کرد: علاوه بر اثرات سوء آلودگی هوا بر سلامت کلی پوست و پیری زودرس، ارتباط آن با برخی از بیماری های پوستی از جمله «کهیر» گزارش شده و ارتباط در خور توجهی بین کیفیت هوا و «کهیر»‌ وجود دارد.

استاد مرکز بیماری های پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با تأکید بر این که بر اساس مطالعات انجام شده، ارتباط قوی میان فاصله از خیابان های اصلی با «اگزما» وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس، ارتباط مثبتی میان مواجهه با دی اکسید نیتروژن و «اگزما» وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی