اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901187065500

رئیس خانه معدن:

روش‌های محاسبه سازمان تأمین اجتماعی غیرمعمول است

کد: 13950901187065500

https://goo.gl/D8pTfB

، تهران , (اخبار رسمی): عملکرد تأمین اجتماعی بیشتر واحدهای تولیدی به‌ویژه واحدهای درگیر با مشاغل سخت و زیان‌آور را دچار چالش کرده است.

روش‌های محاسبه سازمان تأمین اجتماعی غیرمعمول است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن گفت: عملکرد تأمین اجتماعی بیشتر واحدهای تولیدی به‌ویژه واحدهای درگیر با مشاغل سخت و زیان‌آور را دچار چالش کرده است. واحدهای معدنی ازجمله واحدهای متضرر از عملکرد نامناسب تأمین اجتماعی در قبال بخش خصوصی هستند.

بهرامن ادامه داد: مبنای محاسبات سازمان تأمین اجتماعی ازنظر ما غیرقانونی، غیرعرفی و تحمیلی است و این محاسبات اشتباه باعث شده است واحدهای معدنی در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

رئیس خانه معدن با اشاره به اینکه روش محاسبه سازمان تأمین اجتماعی و مبنای حقوق بازنشستگان از سوی این سازمان واحدهای معدنی را دچار سردرگمی کرده است گفت: واحدهای تولیدی محاسباتشان را انجام داده و مجامع را برگزار کرده و سودشان را تقسیم کرده‌اند و امروز بعد از گذشت 10 سال سازمان تأمین اجتماعی محاسبات را دوباره انجام می‌دهد. عمده نیروی انسانی واحدها در مقاطعی این واحدها را ترک کردند و با توجه به زمان ترک کار باید بر مبنای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور 4 درصد مستمری دریافت کنند اما سازمان تأمین اجتماعی در محاسبات جدید بر اساس آخرین حقوق دریافتی نیروی انسانی مستمری که باید توسط کارفرمایان پرداخت شود را محاسبه می‌کند.

بهرامن ادامه داد: از سوی دیگر سازمان تأمین اجتماعی کارفرمایان را موظف کرده است که 4 درصد مستمری بازنشستگی نیروی کار را در زمان بازنشستگی پرداخت کنند. اگر کارگر از یک مجتمع برود و 15 سال دیگر بازنشست شود، آن مجتمع باید بر اساس آخرین حقوق و مزایای دریافتی توسط نیروی کار درصد مستمری را پرداخت کند. این چه قانونی است که آینده را مبنای محاسبات شرکت‌ها قرار می‌دهد؟ این روش محاسبه در هیچ جای دنیا معمول نیست و خطر سرمایه‌گذاری در کشور را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: به‌طور مکرر درباره نحوه اجرای این قانون پیگیری کردیم اما به‌جایی نرسیدیم. سازمان تأمین اجتماعی متحمل هزینه‌هایی شده است و برای پوشش این هزینه‌ها به بخش خصوصی فشار می‌آورد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]