اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901187244568

موجودی کالاهای اساسی کشور مطلوب است

کد: 13950901187244568

https://goo.gl/D3oxsL

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید142 هزار تن انواع دانه های روغنی سویا، کلزا، گلرنگ و آفتابگردان در فصل خرید سالجاری از کشاورزان سراسر کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این میزان به 200 هزار تن برسد..

موجودی کالاهای اساسی کشور مطلوب است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: علیرغم اینکه امسال برای اولین بار مسئولیت خرید تضمینی انواع دانه های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ایران واگذار شده، این شرکت با تدوین دستورالعمل های لازم، عملیات خرید انواع دانه‌ی روغنی شامل؛ سویا، آفتابگردان، کلزا و گلرنگ در سراسر کشور از کشاورزان را به شکل مطلوب انجام داده است.

وی تشریح کرد: در سالجاری تاکنون 68 هزارتن دانه روغنی سویا از کشاورزان خریداری کرده ایم و پیش بینی میشود که مقدار 50 هزار تن دیگر از این محصول خریداری شود و کل خرید به بیش حدود120 هزار تن برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: مراکز خرید این شرکت همچنین درفصل خرید سالجاری مقادیر67000 تن دانه کلزا،  6300 تن دانه آفتابگردان و  1000 تن دانه گلرنگ خریداری و تحویل گرفته اند، که این محصولات پس از خریداری به کارخانجات روغنی کشی جهت استحصال روغن تحویل داده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تأکید کرد: خرید تضمینی انواع دانه های روغنی توسط این شرکت در سال جاری به نحو مطلوبی انجام شده و در خصوص تامین اعتبارات خرید،  از هیچ محلی استقراض نکرده‌ایم.

قنبری همچنین اعلام کرد: امسال 11.5 میلیون تن گندم به ارزش بیش از147 هزار و 700 میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری و تمام بهای گندم ها نیز به حساب کشاورزان واریز شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی درپایان تاکیدکرد که موجودی سایرکالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن و شکر در وضعیت مناسب قرار دارد و ذخایر موجود گندم نیز بیش از میزان نیاز یکسال کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در راستای اجرای ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز می باشد تشکیل گردیده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]