اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902187965500

وزیر اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، هنر و فرهنگ ایالت کرینتیا:

اتریش روابط با ایران را گسترش می دهد

کد: 13950902187965500

https://goo.gl/8LGJHl

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر اقتصاد ایالت کرینتیای اتریش گفت برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور تمام تلاش خود را خواهد کرد. « ما در تلاشیم تا مشکلات تجاری و اقتصادی که پیش روی گسترش روابط بین دو کشور است را حل کنیم تا شرکت ها و بنگاه های اقتصادی دو طرف بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند.»

اتریش سریع‌تر روابط با ایران را گسترش می دهد

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، درحاشیه بازدید هیات اقتصادی اتاق تهران از کارخانه Mtamesste chnik ( تولید کننده تجهیزات صنعتی در حوزه آب) دیدار کوتاهی بین رئیس اتاق تهران و وزیر اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، هنر و فرهنگ ایالت کرینتیا برگزار شد. دیداری که در آن «کریستین بنگر» بر گسترش روابط اقتصادی بین ایران و اتریش تاکید کرد.

بعد از این دیدار کریستین بنگر در گفت و گویی درباره مهم ترین مشکلی که هم اکنون پیش روی توسعه روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد یعنی مشکلات بانکی و حل آن ها توضیحاتی ارایه داد.

شاهدیم که در جلسات و مذاکرات اقتصادی از روابط بانکی به عنوان بزرگ ترین مشکل یاد می شود؛ اما رئیس اتاق بازرگانی ایالت کارینتیا در دیدار دوجانبه ای که با رئیس اتاق تهران داشت اعلام کرد که کنترل بانک اتریش (oekb) مبلغ یک میلیارد یورو برای ضمانت شرکت های تجاری و اقتصادی اتریشی که با ایران تجارت و ورابط اقتصادی داشته باشند، در نظر گرفته است؛ این موضوع از چه زمانی اجرایی خواهد شد؟

کنترل بانک در واقع وظیفه اش ضمانت قرار دادهایی تا این مبلغ است و اولین ارتباط ها و مذاکرات در این زمینه صورت گرفته است و من معتقدم از اوایل سال آینده این مسئله حتما انجام و شروع خواهد شد.

آیا چشم اندازی برای افزایش سقف این ضمانت که الان یک میلیارد یورو اعلام شده وجود دارد؟

من هر کاری لازم باشد برای گسترش روابط اقتصادی سالم بین ایران و اتریش انجام می دهم و اگر این یک میلیارد یورو تثبیت شود و ببینیم مبالغ بالاتری لازم است، حتما این سقف افزایش پیدا خواهد کرد.

فکر می کنید این گسترش روابط بانکی و اقدامی که کنترل بانک اتریش قرار است انجام دهد، چقدر می تواند در توسعه روابط اقتصادی و افزایش حجم تجارت و صادرات بین دو کشور تاثیر داشته باشد؟

خیلی ساده است برای اینکه معاملاتی انجام شود باید اعتماد متقابل وجود داشته باشد و اگر بانک ها این اعتمادها را نداشته باشند، انجام این قراردادها سخت می شود به اعتقاد من اقدام کنترل بانک می تواند برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری اعتماد ایجاد کند. اتریش ده ها سال است که شریک اقتصادی ایران است و در ما به دنبال گسترش سطح همکاری های اقتصادی خودمان با ایران هستیم، من فکر می کنم که با کمک و پشتبانی بانک مرکزی کشورمان (اتریش) ما بتوانیم سریع تر از کشورهای دیگر روابط خودمان با ایران را توسعه دهیم.

روز گذشته در پایان دیدار مسعود خوانساری رییس اتاق تهران و کریستین بنگر وزیر اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، هنر و فرهنگ ایالت کرینتیا دو طرف به رسم یاد بود هدایایی به یکدیدگر اهدا کردند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]