اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902188075500

بخش خصوصی به دنبال سوآپ غیرهمنام

کد: 13950902188075500

https://goo.gl/OJZXRa

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتحادیه فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی از مذاکره با وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حوره سوآپ غیرهمنام بنزین خبر داد.

بخش خصوصی به دنبال سوآپ غیرهمنام

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، فرزان گلچین با بیان اینکه هنوز سوآپ فرآورده شکل نگرفته و بخش خصوصی به دنبال راه اندازی سوآپ غیر همنام است، توضیح داد: در حال حاضر کشور به بنزین نیاز دارد اما در مقابل تولید انبوه مازوت و گازوئیل دارای مشخصات خاصی و قابل معاوضه دارد. بخش خصوصی خواهان این است که از کشورهای دیگر بنزین دریافت کند و در مقابل بر اساس فرمولی مازود و گازوئیل گرفته و در ازای بنزین با کشورها معاوضه کند.

وی ادامه داد:در واقع بخش خصوصی قصد دارد بنزین مورد نیاز کشور را از منابع خود تامین کرده و  در بنادر جنوبی و شمالی تحویل دهد و در ازای آن در بندرعباس یا مشهد گازوئیل و مازوت بگیرد و جا به جا کند.

رییس اتحادیه فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی با بیان اینکه موضوع مذکور در حال مذاکره است،توضیح داد: این موضوع با وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حال مذاکره است و این مذاکرات به دلیل بروکراسی و عدم توافق بر سر قیمت سوآپ هنوز به نتیجه نرسیده است.

گلچین درمورد صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی نیز اظهار کرد:صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی هنوز محقق نشده است و در شرایط فعلی که مشکلات زیاد است کسی پیگیر نفت خام نیست.باید کمی صبر کرد.مساله نفت درونی و بیرونی است که باید برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به خبری مبنی بر گران شدن پانزده درصدی قیمت قیر، گفت:قیمت قیر افزایش پیدا نکرد و طبق دستور وزیر نفت مبنی بر کاهش قیمت ها،قیمت فرآورده ها به حالت اول برمی گردد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]