اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188655500

عضو هیات رییسه اتاق تهران:

کلمه بخش خصوصی باید در اذهان دولتمردان نهادینه شود

کد: 13950903188655500

https://goo.gl/aNJEUx

، تهران , (اخبار رسمی): لایحه بودجه 96 تا چند وقت دیگر باید تقدیم مجلس شود. من معتقدم که در بودجه‌ها باید دید که دولت به چه سویی نگاه می‌کند.

کلمه بخش خصوصی باید در اذهان دولتمردان نهادینه شود

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، عضو هیات رییسه اتاق تهران معتقد است دولت به جای اینکه بزرگ و بزرگ تر شود باید به دنبال آن باشد که کار را به دست بخش خصوصی بسپارد.

سید حامد واحدی ادامه داد: اگر بخشنامه‌ها و بودجه‌های دولت به سمتی برود که دوباره دولت را چاق و بزرگ‌ تر کند و ازبودجه های عمرانی کشور کاسته بشود- مانند هرسال که هزینه‌های جاری دولت رو به افزایش است- کار به جایی نمی رسد و توسعه کشور تحقق پیدا نمی کند؛ به هرحال افزایش هزینه‌های جاری یعنی دولت کارمندان بیشتری را استخدام و ساختمان‌های بزرگ و بزرگ‌تری را اشغال کند.

وی افزود: باید ببینیم آیا این دولت مانند دولت‌های قبل که فقط می‌گفتند باید خصوصی باشیم ولی در عمل هیچ کدام از روسای جمهور محترم نتوانستند دولت را کوچک‌تر کنند اقدام خواهند کرد یا نه؛ البته به  نظر من بیشتر  آنها به دنبال این بودند که دولت را کوچک کنند. ولی ببینید! ‌ساختار دولت نفتی به اینجا ختم می‌شود، ساختار دولت نفتی می‌خواهد روز به ‌روز بزرگ‌تر و چاق‌تر شود.

این عضو هیات رییسه اتاق با اشاره به اهمیت افزایش بهره وری در کشور، اظهارکرد: در این سیستم فرهنگ تنبلی کارمندان دولت زیاد خواهد شد. البته من اعتقاد ندارم همه به این سبک هستند، ولی اعتقاد دارم بهره ‌وری در دولتمردان ما و در کارمندان ما خیلی پایین است. انشاء‌الله خودشان باید کمک کنند این بهره‌وری و آمارهایی که بیرون آمده را بالاببرند. ولی کلیت قضیه این است که به نظر من دولت نمی‌تواند این ترمز دستی را بکشد، پس موظف است همین مسیر را  جلو ببرد و مطمئن هستم هزینه‌های ریالی دولت به احتمال خیلی زیاد افزایش پیدا خواهد کرد و در بودجه این مساله را خواهیم دید.

واحدی اضافه کرد: در اقتصاد کشور باید کاری کرد که کلمه بخش خصوصی در اذهان دولتمردان نهادینه شود. من فکر می‌کنم هنوز دولتمردان ما آن بخش خصوصی واقعی را که انتظار دارند در کشور ندیده اند تا بتوانند بودجه‌ها را بودجه‌های کمی ببیند و بعد کار به دست بخش خصوصی انجام و سپرده شود. به این ترتیب ما هنوز اندرخم پروژه‌های دولتی هستیم و اگر نگاه کنید بودجه‌هایمان هم به این وابسته است.

وی همچنین معتقد است: هنوز جاده‌ها و آزادراه‌های ما به بودجه‌های دولتی وابسته است و نگران هستیم که این بودجه کم یا زیاد شود. اصلا ما چرا باید نگران باشیم! اگر یک آزادراه به دست بخش خصوصی و پرداخت توسط عوارضش به صورت BOT ، 20ساله یا 30 ساله و 40 ساله ساخته شود، مشکل حل می‌شود. ما شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی داریم که با جوینت ( مشترک شدن) می‌توانند پروژه‌های بزرگ انجام دهند و زیرساخت‌های یک کشور را بسازند. ایران کشور بسیار وسیع، پهناور و دوست‌داشتنی و پر از معادن و دانش و تحصیل و نیروی جوان است. بنابراین از دولتمردان انتظار داریم که بودجه سال آینده را جوری ببندند که نگاه بیشتر به سمت بخش خصوصی باشد و دولت را کمتر بزرگ کنند، ولی من باز هم بعید می‌دانم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]