اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188816113

با نزدیک شدن به زمان برگزاری هشتمین اجلاس آسیایی مشهد 2017بر گزار شد

جشنواره فراملی فیلم کوتاه «جامعه ایمن» در مشهد

کد: 13950903188816113

https://goo.gl/snZLfo

، مشهد , (اخبار رسمی): هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن مشهد 2017 در حالی شانزدهم لغایت هجدهم اسفندماه جاری برگزار خواهد شد که جشنواره‌های متعددی برای غنابخشی علمی، فنی و آموزشی آن برنامه‌ریزی شده است. در این زمینه، فراخوان برگزاری نخستین جشنواره فراملی فیلم کوتاه جامعه ایمن منتشر شده و از علاقه‌مندان دعوت به همکاری می‌شود.

جشنواره فراملی فیلم کوتاه «جامعه ایمن» در مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه و هدف از برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: شناخت و نقد جامعه ایمن در ایران و جهان معرفی جنبه‌های مختلف جامعه ایمن به مردم، گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه و ایجاد گفتمان ایمنی در بین اقشار مختلف از جمله اهداف مورد نظر است.

امیر عزیزی با تاکید بر آشنایی افراد با روش‌های ایمنی در جامعه، مشکلات پیش رو، روش‌های نوین ایمن‌سازی، افزود: این جشنواره با رویکرد شناخت و نقد مسایل مرتبط با جامعه ایمن و روش‌های نوین ایمن سازی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر سال هزاران جشنواره گوناگون فیلم در سراسر جهان با هدف‌ها و اندیشه‌های گوناگون برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این در حالی است که جشنواره جهانی جامعه ایمن، نخستین جشنواره مستقلی است که با هدف شناخت و نقد، ارائه راهکار و گسترش فرهنگ ایمنی جامعه ایمن در ایران آغاز به کار می‌کند.
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: نخستین جشنواره فراملی فیلم کوتاه «جامعه ایمن» در 3 محور مستند، کوتاه و انیمشین منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا یکم اسفندماه در این جشنواره شرکت کنند.
عزیزی اضافه کرد: کمیل و مسعود سهیلی که کارگردانان منتخب فیلم کوتاه در عرصه بین‌المللی هستند، بر کیفیت آثار ارسالی نظارت دارند.
موضوعات و محورهای جشنواره
وی به موضوعات مورد نظر جشنواره اشاره کرد و توضیح داد: در حوزه ایمنی و حمل ونقل درون شهری می‌توان به ایمن‌سازی پیاده‌روها، ایمن سازی معابرشهری، حمل و نقل پاک و ایمن، ایمنی وسایل نقلیه و استانداردها و قوانین راهنمایی و رانندگی و جامعه ایمن اشاره کرد.
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد عنوان کرد: در حوزه سلامت، بهداشت، محیط زیست و جامعه ایمن نیز مراقبت تروما، ارایه خدمات بهداشتی به منظور پیشگیری و کنترل بروز نابسامانی های بهداشتی، جامعه ایمن و سلامت روح و روان و تغذیه و جامعه ایمن قابل طرح است.
وی با اشاره به موضوعات ایمنی در اماکن و محیط های شهری، بیان کرد: ارتقا ایمنی محیطی با تاکید بررویکردهای نوین به ویژه در مدارس و اماکن مذهبی و نقش اصول ارگونومی و بهداشت محیط در ایجاد شهر ایمن نیز مورد تاکید قرار دارد.
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد به سرفصل‌های ایمنی و خدمات شهری اشاره کرد و گفت: نقش خدمات شهری در جامعه ایمن و محیط زیست و جامعه ایمن در این زمینه مد نظر قرار دارد.
عزیزی، به طراحی شهری و شهرسازی ایمن اشاره کرد و اظهار داشت: منظر شهری و آسایش بصری و آرامش روانی، شاخص‌های برنامه‎ریزی و طراحی شهری موثر در ارتقای ایمنی شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر معلولین ، سالخورگان و...، نقش روشنایی شهری و طراحی نورپردازی در ایمنی شهر و ایمن‌سازی تاسیسات شهری به منظور جلوگیری از بروز حوادث در زمینه طراحی شهری و شهرسازی ایمن باید مورد دقت قرار گیرد.
وی با اشاره به موضوعات فناوری اطلاعات، ارتباطات، هوشمند سازی و جامعه ایمن، خاطر نشان کرد: کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تشخیص، ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات حوادث، هوشمند سازی و جامعه ایمن، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمند سازی در ایمنی فضاهای مجازی از موضوعات مورد توجه در بحث فناوری اطلاعات است.
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد فرهنگ شهروندی و جامعه ایمن را از سایر محورهای مطرح شده خواند و گفت: آموزش‌های شهروندی و نقش آن در جامعه ایمن، فرهنگ ایمنی و نقش شهروندان در ارتقای ایمنی جامعه، حقوق شهروندی و جامعه ایمن و آموزه های دینی و جامعه ایمن فاکتورهای مدنظر است.
برگزاری جشنواره در 2 بخش ملی و بین‌المللی
عزیزی در حوزه مدیریت ایمنی و ریسک، توضیح داد: شاخص‌های مدیریت خطرپذیری بحران‌های شهری، راهبردهای پیشگیری از ریسک‌های شهری و ریسک‌های اولیه و ثانویه ناشی از تغییرات اقلیم در شهرها نیز از محورهای مدیریت ایمنی است.
وی با بیان اینکه این جشنواره شامل دو بخش اصلی ملی و بین‌المللی است، گفت: در حوزه ملی همه‌ ساخته هایی که در راستای انگیزه‌های جشنواره و توسط فیلمسازان ایرانی ساخته شده است و در حوزه بین المللی همه‌ ساخته‌هایی که در راستای انگیزه‌های جشنواره و توسط فیلمسازان غیر ایرانی ساخته شده است، مورد توجه قرار دارد.
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در خصوص ویژگی‌های عمومی آثار شایسته پذیرش در جشنواره، بیان کرد: دبیرخانه جشنواره به همه آثار پذیرفته شده در بخش‌های جشنواره، گواهی پذیرش می‌دهد و فرستادن فیلم و پر کردن شناسنامه شرکت در جشنواره، برابر با پذیرش همه قانون‌های نمایش فیلم در ایران و بیرون از ایران است.
عزیزی با اشاره به اینکه آثار فرستاده شده باید با محوریت موضوعات جشنواره همسو باشد، گفت: نباید بیش از 4 سال از ساخت فیلم ها گذشته باشد. در عین حال در بخش مسابقه، بنا بر گزینش جشنواره در باره شمار اثرها چارچوب ویژه‌ای وجود ندارد.
وی بیشترین زمان برای فیلم کوتاه و انیمیشن را 30 دقیقه و برای مستند 40 دقیقه خواند و اظهار کرد: رو گرفتِ فیلم‌های فرستاده شده بازگشت داده نمی‌شود و برنامه‌ریزی و پساپیشی نمایشِ آثارِ پذیرفته شده بر دوش دبیرخانه‌ جشنواره است.
چگونگی ارسال آثار
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد عنوان کرد: پس از واگذاری آثار به دبیرخانه جشنواره، کنار گذاشتن آنها از برنامه پخش، نشدنی است و جشنواره می‌تواند فیلم‌های دریافتی را در دیگر برنامه‌های وابسته در درون و بیرون کشور پخش کند و گفت و شنودهای فیلم‌ها باید زیرنویس انگلیسی نیز داشته باشند.
عزیزی در خصوص چگونگی فرستادن آثار، توضیح داد: آثار فرستاده شده بایستی در چارچوب فایل دیتا و بر روی رسانه‌هایی مانند HDD- Flash memory – SD card – Blue ray Disk – DVD(Data) – DVD9 و تنها با فرمت‌های نام برده در فراخوان جشنواره به دبیرخانه واگذار شوند.
وی با اشاره به اینکه فیلم‌سازان می‌توانند از راه وب سایت جشنواره و پر کردن برگه نام نویسی و فرستادن لینک دانلود فیلم، نام‌نویسی کنند، بیان کرد: در این جشنواره درنظر داریم با جذب آثار بصورت اینترنتی و تبلیغات آنلاین در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنیم و با افتخار خود را جشنواره‌ای حامی محیط زیست بدانیم.
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد فرمت‌های قابل پذیرش جشنواره را شرح داد و گفت: MPEG4 (H.264), Aviو mp4 فرمت آثار ارسالی باشند.
عزیزی به توضیح جوایز جشنواره پرداخت و گفت: به بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در هر بخش داستانی، مستند و انیمیشن به صورت جداگانه دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه آخرین زمان ارسال آثار یکم بهمن ماه است، گفت: گزینش آثار تا بیستم بهمن ماه خواهد بود.
نمایش رایگان فیلم‌های کوتاه منتخب در سینماهای شهر
سرپرست ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد زمان آگهی رسانی طرح‌‎های برتر را یکم اسفند خواند و افزود: شانزدهم الی هجدهم اسفند ماه زمان برگزاری همایش است و همایش پایانی نیز هجدهم اسفند ماه است.
عزیزی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی دبیرخانه در بوستان کوهسنگی، چهارسوق هنر مراجعه کنند. ضمن اینکه به وب سایت جشنواره به آدرس Safe2017.mashhad.ir مراجعه کنند.
وی عنوان کرد: فیلم‌های ارائه شده پس از انتخاب به مدت 3 روز در یکی از سالن‌های سینمایی شهر همزمان با برگزاری اجلاس در شانزدهم لغایت هجدهم اسفندماه بر روی پرده خواهد رفت و شهروندان نیز به موازات برگزاری اجلاس، به صورت رایگان به تماشای این فیلم‌ها می‌پردازند.
شایان ذکر است، فرم ثبت نام در جشنواره فیلم کوتاه در این لینک قابل دسترسی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

موسیقی