اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950909191995500

تاکنون روادید 54 کشور برای ایرانی ها لغو شده است

تاثیرات لغو ویزای توریستی بین ایران و روسیه

کد: 13950909191995500

https://goo.gl/nS8PVz

، تهران , (اخبار رسمی): سال گذشته میلادی تعداد گردشگران ایرانی که به روسیه سفر کردند 111 درصد رشد داشته است

تاثیرات لغو ویزای توریستی بین ایران و روسیه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، صدور ویزا بین ایران و روسیه طی شرایطی خاص از سال 2017 لغو خواهد شد. روسیه مهم ترین کشور از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. است که ویزا را برای مسافران ایرانی لغو کرده است. هم اکنون کشورمان با 54 کشور جهان قرارداد لغو روادید دارد که در بین آن ها مهم ترین کشورها شامل مالزی و ترکیه می شود.

طی ماه های گذشته بارها مسئولان وزارت خارجه ایران و روسیه از تلاش و جلسات متعدد برای لغو روادید بین دو کشور خبر داده بودند و حالا این جلسات به نظر می رسد پس از چند ماه به نتیجه رسیده است.

« یوگنی ایوانف » رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: براساس توافق جدید میان تهران و مسکو که در پنجمین نشست کمیسیون همکاری کنسولی دو کشور بدست آمد،  از این پس گروه‌های گردشگران 5 تا 50 نفره که قصد سفر بین دو کشور را داشته باشند، برای مدت 15 روز اقامت، نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.

این تحول مهم در شرایطی اتفاق می افتد که در دوسال گذشته به خصوص بعد از بمب گذاری ها و ناامنی ها در کشور ترکیه تعداد گردشگرانی که از ایران به روسیه سفر کرده اند با رشد چشم گیری رو به رو بوده است. چندی پیش رییس سازمان گردشگری روسیه اعلام کرده بود: در سال گذشته میلادی شمار گردشگران ایرانی در روسیه بیش از 111 درصد رشد داشته است. در این بین البته راه اندازی خطوط پرواز مستقیم به سنت‌پترزبورگ، مسکو و سوچی تاثیر مهمی داشته است. پروازهایی که طبق آمارها از زمان شروع کار 50 درصد رشد داشته اند.

در همین زمینه و باتوجه به تحول جدید یعنی لغو ویزا برای تورهای گردشگری، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از «مایا لومیدز» ، رئیس اتحادیه مجریان تور روسیه نوشت: توافق جدید حاصل شده میان ایران و روسیه، موجب افزایش قابل ملاحظه سفر گردشگران میان دو کشور خواهد شد، دقیقا مانند اتفاقی که میان دو کشور چین و روسیه رقم خورد. گروه‌های توریستی که حداقل پنج نفر باشند، برای سفر به روسیه و بالعکس نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت. البته تنها تعداد محدودی از مجریان تور در دو کشور مجاز به ارائه این تورها هستند و آژانس‌های ارائه‌ دهنده این خدمات باید به تائید طرفین برسند.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور هم چندی پیش درباره تاثیرات لغو ویزای گردشگری بین ایران و روسیه گفته: در این صورت ویزا رایگان می‌شود و قیمت بخشی از زنجیره خدمات، کاهش می‌یابد.

البته در ماه های گذشته روسیه برای توسعه روابط اقتصادی خود با ایران به خصوص تجار و بازرگانان شرایط ویژه ای را در نظر گرفته است و تسهیلات ویژه ای را به فعالان اقتصادی و بارگانان در صدور ویزا اختصاص داده بود.

البته در این بین نکته مهمی که وجود دارد این است که تحول جدید و لغو روادید بین ایران و رسیه بیشتر روی تورهای خروجی تاثیرخواهد گذاشت و پیش بینی نمی شود که بر تعداد گردشگرانی که به ایران از این کشور سفر می کنند، چندان بیفزاید. چند پیش معاون گردشگری کشورمان در پاسخ به سوالی در این باره گفته بود: تراز مثبت شدنِ کیفیت و ارتقا کمی گردشگری به عوامل زیادی بستگی دارد و روادید تنها عامل آن نیست، زیرساخت‌ها، حرفه‌ای بودن، در بازار ماندگار بودن و ارتقا سطح ارتباط بین دو طرف، همگی تاثیر دارد تا حجمی از گردشگران منطقه‌ای را جذب کنیم. باید خطوط مستقیم پروازی از روسیه را به نقاط گرم کشور ارتقاء دهیم. در روسیه 9 ماه از سال هوا سرد است و آن زمان به سمت اروپا هم نمی‌توانند بروند. می ‌توان آنها را به ایران هدایت کرد.
یکی از وعده های اصلی حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 1392 بازگرداندن احترام به پاسپورت ایرانی بود و یکی از اصلی ترین شاخص های این موضوع به تعداد کشورهایی بازمی گردد که با یک کشور لغو روادید است. ایران در حال حاضر تنها با 54 کشور جهان لغو روادید است و یکی از پایین ترین رنکینگ ها در این زمینه در اختیار دارد. 54 کشوری که البته همان ها هم بیشتر آفریقایی، آمریکای لاتین و جزایر بسیار کوچک در اقیانوس ها هستند.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]