اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950909192125763

به دلیل شرایط نامناسب این کشور رقم خورد

کاهش صادرات آبزیان به عراق

کد: 13950909192125763

https://goo.gl/JA6r0a

، تهران , (اخبار رسمی): صدور ماهیان گرمابی به ویژه کپورماهیان به عراق امسال به دلیل اوضاع نامناسب داخلی این کشور کاهش زیادی یافته است.

کاهش صادرات آبزیان به عراق

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، محمد گشتاسب زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی گفت: تولید ماهیان گرمابی در سال جاری در مقایسه با سال گذشه از نظر حجم تولید رضایت بخش است.

وی ادامه داد: با ادامه این روند انتظار می رود تا پایان سال شاهد رشد حداقل 20 درصدی در تولید ماهیان گرمابی باشیم.

گشتاسب زاده گفت : پارسال در مزارع پرورش ماهیان گرمابی استان مازندران، 54 هزار تن انواع این گونه ماهیان تولید شد که انتظار داریم امسال به بیش از 75 هزار تن افزایش یابد.

دبیر انجمن صنایع همگن شیلات مازندران، مهمترین مشکل پیش روی پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در سال جاری را کاهش نرخ فروش این گونه ماهیان بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد : این در حالی است که نرخ هزینه های تولید امسال در مقایسه با سال گذشته در بحث تامین غذا و سایر موارد مربوط به پرورش افزایش یافته است.

گشتاسب زاده یادآور شد: مهم ترین دلیل کاهش شدید نرخ فروش ماهیان گرمابی به کاهش تقاضا از سوی مردم مربوط می شود.

وی گفت : قدرت خرید مواد پروتینی در مردم به شدت کاهش یافته و همین امر باعث شده تا کاهش تقاضا و پایین آمدن نرخ فروش ماهیان پرورشی باشیم. 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی گفت: نرخ فروش کپور ماهیان در سال گذشته هر کیلو بین هشت تا 12 هزار و 500 تومان بود که امسال در بالاترین حد خود کیلویی هفت هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

وی اضافه کرد: نرخ فروش ماهی فیتوفاک سال گذشته هر کیلو پنج هزار تومان بوده که امسال به کیلویی سه هزار و 500 تومان رسیده است. 

گشتاسب زاده ادامه داد: قیمت فروش ماهی آمور امسال هر کیلوگرم 9 هزار و 500 تومان است که سال گذشته این نرخ 11 هزار تومان بوده است. 

وی همچنین درباره نرخ فروش ماهی سرگنده گفت: سال گذشته هر کیلوگرم از ماهی گرمابی هشت هزار تومان به فروش می رسید که امسال به شش هزار تومان کاهش یافته است.

دبیرانجمن صنایع همگن شیلات مازندران گفت : کاهش نرخ ماهیان گرمابی در حالی است که پرورش دهندگان امسال برای جلب رضایت بیشتر مشتریان، نسبت به تولید ماهیانی با کیفیت بالا اقدام کرده اند و برای این کار هزینه های زیادی را متحمل شده اند.

وی گفت : کیفیت ماهیان گرمابی پرورشی امسال در مقایسه با سالهای گذشته 30 تا 35 درصد افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی، گفت: نقش صنایع تبدیلی می تواند در افزایش نرخ فروش ماهیان و تقاضای مردم راهگشا باشد اما این کارخانه ها نیز به دلیل ضرر و زیان سال های اخیر دچار ورشکستگی و عدم فعالیت شده اند.

وی از کاهش صادرات ماهیان گرمابی خبر داد و گفت: در سالهای گذشته بخش اعظم ماهیان گرمابی به ویژه کپورماهیان به عراق صادر می شد اما امسال به دلیل اوضاع نامناسب داخلی عراق ، صادرات به این کشور بسیار کاهش یافته است.

گشتاسب زاده تاکید کرد : در بخش صادرات ماهیان پرورشی امسال شاهد صادرات مقدار اندکی ماهی قزل آلا به روسیه و امارات بودیم.

وی تاکید کرد: بازار داخلی کشورمان می تواند بهترین جذب کننده انواع ماهیان پرورشی باشد که این امر با حضور بازرگانان و بازاریابان خبره می تواند تحقق یابد.

دبیر انجمن صنایع همگن شیلات مازندران اظهار داشت: صنایع شیلاتی نیز با جذب نقدینگی می توانند با فراوری ماهیان مطابق میل استان های غیرساحلی برای فروش بیشتر ماهیان پرورشی اقدام کنند که البته تحقق این امر نیازمند حمایت دولت و سیستم های بانکی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]