اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950909192185500

مدیر دپارتمان تجارت خارجی و امور اتحادیه اروپای اتاق بازرگانی ایالت کارینتیا:

اتریش به دنبال از سرگیری روابط با ایران است

کد: 13950909192185500

https://goo.gl/shdoFz

، تهران , (اخبار رسمی): هفته گذشته هیات اقتصادی ایران به سرپرستی مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران به اتریش و آلمان سفر کرد تا زمینه همکاری های تجاری بیشتری بین دو طرف برقرار شود.

اتریش به دنبال از سرگیری روابط با ایران است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  مانیارد هوفرر، مدیر دپارتمان تجارت خارجی و امور اتحادیه اروپای اتاق بازرگانی ایالت کارینتیا درباره پیش بینی روابط تجاری ایران و اتریش بیان کرد: بعد از توافق هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 و برداشته شدن تحریم ها، هیات های متعددی از اتریش به ایران آمدند. سابقه بین ایران و اتریش به سال های گذشته برمی گردد. در این سال ها رابطه دو طرف خوب بوده و ما سعی کردیم این شرایط را نگه داریم.

وی ادامه داد: ما خیلی خوشحال هستیم که هیاتی که از طرف اتریش به ایران رفت به خوبی مورد استقبال قرار گرفت. این یکی از بهترین استقبال هایی بود که از هیات اتریشی به عمل آمده بود. الان هم امیدواریم که با حضور هیات ایرانی در اتریش استقبال خوبی به عمل آمده باشد.

براساس صحبت های مدیر دپارتمان تجارت خارجی و امور اتحادیه اروپای اتاق بازرگانی ایالت کارینتیا ایران در میان مردم اتریش و شرکت های اتریشی از اعتبار خوبی برخوردار است و شرکت های اتریشی مشتاقانه به دنبال از سر گیری ارتباط با ایران هستند. او همچنین اضافه کرد: اتریش از پتانسیل های زیاد کشور ایران به خوبی آگاهی و اطلاع دارد. مهمترین موضوع برای ما این است که آگاهی اشتیاق خودمان را به شما نشان دهیم تا بتوانیم اعتماد را بین دو طرف ایجاد کنیم. البته سفر هیات ایرانی به اتریش 5 ماه بعد از حضور هیات اتریشی به ایران نشان دهنده این است که این اعتماد بین دو طرف به وجود آمده است. بین ایران و ایالت کارینتیا پتانسیل های زیادی برای همکاری در صنایع مختلف وجود دارد؛ از جمله انرژی، مدیریت آب و فاضلاب و مدیریت پسماند.

او ادامه داد: من فکر می کنم که این آخرین دید و بازدید بین ایران و اتریش نیست و معتقدم که موانع و مشکلات موجود در پیش روی اقتصاد ایران و اتریش از بین خواهد رفت. برای رفع موانع ما فکر می کنیم که اولین گام ها را برداشته ایم. در حال حاضر هم شرکت های اتریشی علاقه مند هستند که به ایران بروند و مذاکرات خودشان را با همتایان ایرانی شان رو در رو انجام دهند. علاه بر این ما باید به سرعت گام دوم که مسایل بانک ها است را هم برداریم. چرا که پرداخت ها به روابط بین بانکی وابسته است. از طرفی برای افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور نیاز است که اتصال به سیستم پرداخت بین المللی صورت بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است بر روابط دو کشور تاثیر بگذارد. به هرحال مسایل بانکی مانع گسترش جدی روابط دو کشور است.

هوفرر همچنین درباره عملکرد «کنترل بانک» اتریش و بحث صدور ضمانت نامه های صادراتی برای محصولاتی که از اتریش به ایران صادر می شود تاکید کرد: کنترل بانک این یک موسسه عمومی اتریشی است. موسسه کنترل بانک به شرکت های اتریشی که قصد دارند به کشورهای دیگر صادرات انجام دهند ضمانتنامه صادراتی می دهد. به این ترتیب این موسسه برای توسعه تجارت و پرداخت ها ضمانت نامه می دهد. این پرداخت ها از جمله شامل وام های اساسی برای تامین مالی کسب و کارهاست و از آنجایی که ما کشوری هستیم که بر پایه صادرات عمل می کنیم این می تواند به عنوان یک تامین مالی برای همه شرکت های اتریشی عمل کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]