اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950909192465500

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران:

صادرات به بودجه‌ای بیش از صندوق ضمانت نیاز دارد

کد: 13950909192465500

https://goo.gl/tOjN71

، تهران , (اخبار رسمی): نیاز صادرات کشور بسیار بیشتر از بودجه‌ای است که برای تسهیلات‌دهی از سوی بانک توسعه و صندوق ضمانت صادرات در نظر گرفته‌ شده است.

صادرات به بودجه‌ای بیش از صندوق ضمانت نیاز دارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از اختصاص 850 میلیون دلار تسهیلات به صادرکنندگان در سال جاری خبر داده است. به گفته سیدکمال سیدعلی، پوشش بیمه‌ای این صندوق هم برای صادرکنندگان در سال جاری از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

سیدرضی حاجی‌آقامیری، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره خدمات صندوق ضمانت صادرات گفت: خدمات در نظر گرفته‌شده از سوی این صندوق برای حمایت از صادرکنندگان خدمات خوبی است اما مساله مهم این است که خدمات صندوق ضمانت به چه گروهی از صادرکنندگان و با چه روش‌هایی اختصاص پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران ادامه داد: تسهیلات‌گیرندگان و روش‌های تخصیص خدمات و تسهیلات و اجرای این روش‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. در حال حاضر بانک  توسعه صادرات هم تسهیلات خوبی را برای حمایت از صادرات در نظر گرفته است اما در مورد تمام سازمان‌های حمایتی این مساله محل مناقشه است که تسهیلات به دست صادرکننده واقعی و نیازمند به آن برسد و او بتواند به تعهداتش نسبت به بانک عمل کند.

حاجی‌آقامیری گفت: روش‌های احراز صلاحیت صادرکنندگان نیازمند به حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات مساله است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: کمبود بودجه بزرگ‌ترین مشکل بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات است. نیاز صادرات کشور بسیار بیشتر از بودجه‌ای است که برای تسهیلات‌دهی از سوی این دو سازمان دولتی در نظر گرفته‌ شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]