اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193685500

حمیدرضا صالحی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران پاسخ داد

صادرکنندگان از حامیان صادرات چه می‌خواهند

کد: 13950913193685500

https://goo.gl/lWyxSH

، تهران , (اخبار رسمی): صادرکنندگان به دلیل نرخ بالای خدمات و تسهیلات از کمک سازمان‌های حمایتی استفاده نمی‌کنند. در تلاشیم شرایط را برای حمایت از صادرکنندگان تسهیل کنیم.

صادرکنندگان از حامیان صادرات چه می‌خواهند

به گزارش اخبار رسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا صالحی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، با اشاره به نیاز شرکت های بخش خصوصی از حمایت واقعی بانکی گفت: در کشورهای مختلف جهان نهاد اگزیم بانک شکل ادغام‌شده بانک‌های تخصصی برای صادرات و صندوق های ضمانت‌ مخصوص صادرات است.

وی ادامه داد: در ایران چنین ادغامی در سازمان‌های حمایتی از صادرات انجام‌نشده است و بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات که مسئول بیمه پروژه‌های صادرکنندگان است به شکل مجزا کار می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بیمه و نهادهای اقتصادی حامی تشکل های بخش خصوصی در دنیا تاکید کرد: کوفاس در فرانسه، هرمس در آلمان، ساچه در ایتالیا و اوکابه در اتریش ازجمله سازمان‌های حمایت‌کننده از صادرکنندگان هستند که توسط دولت‌ها شکل‌گرفته و از صادرکنندگان در دیگر کشورها حمایت می‌کنند البته درواقع دولت‌ها در قالب تضمین‌های ارائه‌شده از سوی این سازمان‌ها به توسعه فعالیت پیمانکارانشان در اقصی نقاط جهان کمک می‌کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در ایران علاوه بر عدم ادغام این دو سازمان حمایتی از صادرات یعنی بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات، مشکل عمده حمایت از صادرات سرمایه پایین این سازمان‌هاست ؛ سرمایه بانک توسعه صادرات کفاف حجم بالای صادرات را نمی‌دهد درنتیجه اولین قدم در توسعه خدمات حمایتی این سازمان افزایش سرمایه آن است.

وی اضافه کرد: اگر برای تأمین درآمدهای کشور از توسعه صادرات غیرنفتی برنامه داریم باید سازمان‌های تسهیلات دهنده و تضمین‌کننده صادرات را تقویت کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از صادرکنندگان در بخش خصوصی واقعی تمایل به استفاده از تسهیلات یا خدمات سازمان‌های حمایتی ندارند. یکی از دلایل آن‌هم به نرخ تسهیلات بازمی‌گردد و نکته دیگر شرایط مدنظر سازمان‌ها برای احراز صلاحیت صادرکنندگانی است که می‌توانند از تسهیلات با نرخ ارزان‌تر استفاده کنند.

وی گفت: با این‌وجود ما در تلاشیم شرایط را برای اخذ تسهیلات و خدمات ارزان ساده‌تر کنیم و از سوی دیگر پیشنهاد ما این است که صندوق ضمانت صادرات مثل دیگر نهادهای بیمه‌ای تمام خطرات ازجمله خطرات تجاری و سیاسی را برای پروژه‌های صادراتی پوشش دهند.

وی در پایان افزود: در چنین شرایطی می‌توان از بیمه‌های صندوق ضمانت به‌مثابه دیگر بیمه‌نامه‌های صادرشده از نهادهای ضمانتی به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام‌های لازم استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]